Resor iFokus

Resor

Etikett4-nord-sydamerika
Läst 1190 ggr
Emma
0

Costa rica

Jippie! Jag och min pojkvän ska till Costa rica i januari! Nästan 3 veckor.

Behöver massor med tips!!

Vad ska man se? Vad ska man inte se? Vad ska man akta sig för? Något speciellt man bör tänka på? Något som är bra att ta med sig?

Emma

bronzom
0

Grattis !

Kul att någon väljer ett land utanför allt trendigt och idiotiskt att åka till. Thailand som exempel, otroligt överdrivet populärt.

Jag var en månad i CR för några år sedan. Helt fantastiskt.

San Jose en charmig stad, påminner lite om kanarieöarna i byggnadsstil och uppbyggnad.

Ni bör absolut ta en av dom paketresor över dagen som finns. Jag åkte på en heldagstur, med besök i regnskog, och bussresa ut till kusten. där fick man gå ombord på små smala båtar, nästan som en kanot. Sen var det en tur på en flod, där guiden visade på alla djur på vägen. Bland annat dom där underliga sengångarna. Sedan resa åter till San Jose.

Jag åkte även på badtur. Buss till kusten, sen båt till en paradisisk strand, där man får vara några timmar. Sen buss åter.

Bäst av allt. Passa på och åk på "rafting", forsränning. Hyfsat billigt, och ett minne för livet. Man får en liten minikurs innan, så allt är seriöst. Trots att jag var över 50 år, var de inga problem. Häftig !!

Emma ! Har du frågor, skriv privat till mig. Jag går inte in så ofta här på forumet.

Trevlig resa !

Emma
0

Tack för tips, var bra att ha med sig!

Det blev tyvärr ingen rafting, var alldeles för mycket att hinna med.

Men en tur per båt blev det, och sengångare är verkligen speciella.

Vilket fantastiskt land!

bronzom
0

Hej !

Kul att du blev nöjd ! Ja Costa Rica är fantastiskt ! Fattar inte att de marknadsförs mer av resebyråer med flera,

Som en skatt som bara ligger där, och väntar på att upptäckas, av fler svenskar i alla fall.

Om fler läser detta ! Tveka inte, res och upplev detta land !