Resor iFokus

Resor

Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1476 ggr
Saga85
0

Billiga tips för Dublin?

Är storrökare och har rätt så knaper ekonomi, men ska ändå fara till Irland (Dublin) över nyår. Någon som vet hurpass dyrt det är med cigaretter där? Har hört att det är rätt så dyrt där över öht, så kanske är det bäst om man tar med sig en limpa härifrån som färdkost om det skiljer alltför mycket ;)

Saga85
0

Och förresten - har ni några bra billiga nöjestips så dela gärna med er! Min resekamrat håller på att kolla upp lite sevärdheter - hemsökta hus, kyrkor, bryggeri, mm. Men någon som har något bra pubförslag eller dylikt? Något litet (eller större) trevligt ställe med ok ölpriser, kanske ställen där man kan njuta av lite livemusik (både "inhemsk" och "alternativ" pop/rock/punk eller dylikt). Eller något annat trevligt kulturrelaterat? Öppna scener?

Oskar
0

Om du söker på Dublin här på sajten så hittar du en hel del inlägg om Dublin.

Och om du slutar att röka så kanske du har råd att resa första klass istället. :)

Oskar

AndersE
0

#0 Du hittar ju lite om Dublin i min artikel om Irlandsresa. Där hittar du även tips om hemsökt slott en bit från Dublin.

I Temple Bar-området i centrala Dublin finns mycket kultur. Barer med levande musik finns där flera av.

Konserter hittar du nog många. Bara att googla…

Bryggeribesök gör man väl på Guinness.

lkn02001
0

JAG HAR FÖR MIG ATT DOM KOSTADE UPPÅT 7 EURO.