Vandringsleder?
Är det någon som har något bra tips på bra vandringsleder. Inte allt för långt upp i sverige. Så man kan ta med sig det man behöver på ryggen och bara gå, tälta och njuta av naturen.
Berg el vad som! Fin natur, inte allt för mkt människor osv.
Vandrare där
precisera Dig lite mer vilken del av landet Du bor och kan ta Dig för att sätta ned fötterna.
Jag kör med Garmins terrängkarta på handburen gps. Bra översikt på datorn/Mapsource via terrängkartan. Vattenhål, sanktmark, höjder, kulturarv ect. Sedan har man ju Garmins Geocaching om man vill ha små skattjakter/äventyr i naturen!!
/Adam

Själv har jag bara vandrat i Norrland samt i Norge. Norge kan jag verkligen rekommendera! Och bor du i mellersta eller södra Sverige så är det faktiskt närmare till de norska fjällen än till de svenska.
Men även längre söderut finns ju en mängd varndringsleder, bor du i Stockholm kan du tex ta tunnelbanan till Roslagsleden.
mvh
Oskar

Norge kanske kan vara fint ja. Tänkte även på bergen i österrike, någon av er som vandrat i dessa berg?
Det är väl vackert eller?
Tack för tipsen förresten!

#4 Är det första gången du ger dig ut på en vandring? I så fall tycker jag du ska testa på de svenska fjällen, så att du får se hur vackert Sverige är!
#4 Austria vandring, här kör vi 100. Jae då fins det att välja på, folk lär man stöta på då förläggningar och leder finns i massor. Kör lite tips på andra ställen längs samma bergskedja.
Slovenien, start Slap rinka, Okreselj (1396m) finns leder samt klättring. Höga, vassa vita berg och grön varm natur. Österrike är liknande fast ofta "högre".
"Runt" sjön Lac Léman i Frankrike/Schweiz finnes väldigt fina platser som Les Gorges Du Pont Du Diable, Barrage de l'Hongrin, Sommet du Moléson. Lättare att finna "öppen terräng" till fri vandring/mtb. Lauenensee finns leder och öppen natur (foto/nov/08).