Tips på Klassresa?
Hej!
Jo det är så att min klass håller på att bestämma var vi ska åka på klassresa och jag undrar om ni har några förslag? Vi kommer åka i vårterminen av nian (går i åttan nu) och räknar med att ha runt 150.000 kr då. Vi har funderat en del på frankrike/spanien/italien. Inga storsätder och turistställen.

Kanske ni kan resa till något av de länder som förut var Jugoslavien? Är nog lite billigare än tex Italien men säkert minst lika spännande.
mvh
Oskar
I min förra skola hade vi en tradition att åka till Hartington en bit utanför Manchester i en vecka, vi åkte till Alton Towers (Englands mest kända nöjesfält), fick en guidad tur på Old Trafford Manchester Uniteds hemmaarena och mycket mycket mer, så det rekomenderar jag, helt underbar natur och massa trevligt folk :)
/Emilia
Hur många är ni som ska dela på den pengen?
Valencia sägs vara vackert, har inte varit där själv men Googlade en del på det när jag ordnade med resan för företaget. Dock blev det Manchester som jag också kan rekommendera.
Tips är att vara ute i väldigt god tid när det gäller flygbiljetter, det blir bara dyrare och dyrare ju längre ni väntar.
Se till att alla har giltiga pass och leta också hotell/hostel tidigt om ni är många och vill bo på samma ställe.
Kolla landets/stadens turistbyrå för tips som passar er ålder.
Hoppas ni får det bra!