Mexico ?? :) någon som varit där...?
Hmm jo det är så att vi (jag och min sambo) har stora planer på att dra iväg till Mexico.
Frågan blir då hur mycket/lite det kan tänkas kosta att vistas där i några veckor. Någon som varit i Mexico, eller vet något att berätta??
Vad jag förstått är det billigare än i Sverige, dock inga Thailands priser direkt
Tacksam för svar… annars önskar jag alla ett bra liv !!

Jag var i Mexico för ett antal år sedan. Absolut ett land värt att besöka! Jag besökte tre platser när jag var där, dels Mexico City som är en gigantisk stad och som nog kan upplevas som ganska kaotisk. Men det finns mycket att se så man kan spendera ganska många dagar där utan problem. Tex så är det ju ett måste att besöka Teotihuacan.
Sedan besökte vi silverstaden Taxco samt de stora grottor som finns en bit utanför.
Och tredje staden jag besökte var Guanajuato. Otroligt charmig och annorlunda stad. Tex används gamla underjordiska flodgångar som vägar. Och det finns ett mumiemuseum! Klart värt ett besök!
mvh
Oskar
Tack ka du ha Oskar! Alltid kul me lite tips….

Du får komma hit sen och berätta hur resan var!

Mexiko är fantastiskt ! Mat, kultur, folket, musiken ja de är otriligt givande.
Jag bodde i DF (Mexico city), samt en vecka i Merida på Yuacatanhalvön. Samt Acapulco.
Läs gärna på om Mayakulturen annan avresan.
Kom gärna med frågor !