Flygets tillägg förvillar
Verkar vara en del buffel och båg när det gälelr flygbolagens tillägg och avgifter:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1063&a=571262&previousRenderType=6
Lite konstigt att ta med avgifter för flygplatsledning och liknande som ett extra tillägg tycker jag. Aldrig hört talas om att SJ har en extra stationsavgift…
Oskar

> Aldrig hört talas om att SJ har en extra stationsavgift…
Det kanske du inte skulle ha sagt - vi får hoppas att ingen från SJ:s strategiavdelning (om de nu har en sån) är här inne på Resor iFokus och ser ditt "tips"… ;)
// staffan
Arlanda tar ut en avgift från alla tåg o bussar som stannar där ;-p
Jag hörde en på jobbet skryta om att han köpt Londonresor av Ryanair för en krona styck! Häftigt!
Efter en stund visade det sig att han betalt 1.000:- styck - det tillkom ju diverse avgifter, bl.a. för att få med sig resväskan…
Och jag som hittade SAS-biljetter under tusenlappen - och utan avgifter.
På Ängelholms flygplats kan man köpa biljetter av Kullaflyg till Bromma. Låga priser + "avgifter till Luftfartsverket". Det låter som några statliga skatter, men är ju egentligen bara deras kostander för underleverantören. Istället för att Kullaflyg ska installera egna landningshjälpmedel, anställa egen flygledare, ordna egen snöröjning etc så köper man tjänsterna billigare från Luftfartsverket - "avgifter"… Pyttsan!
Jag väntar bara på annonsen om ny Volvo för 19.990:- (avgifter tillkommer). Om man nu vill ha det som underleverantörerna levererar…, som bromsar, inredning, belysning etc…
Jag tycker man borde bojkotta alla dessa oseriösa företag!

#3 Kan bara hålla med!
Oskar