Resor iFokus

Resor

Etikett8-utrustning-prylar
Läst 2894 ggr
Eazyy
0

Systemkamera på planet?

Tänkte bara fråga om någon här inne vet om man får ha med sig systemkameran i handbagaget och fota inne i flygplanet? :)
Tänkte fota lite utsikt ;)

/Eleonore

Eazyy
0

Ska åka till Italien imorgon :)

Inflyttad
0

Brukar alltid ha med min systemkamera på planet, men jag har aldrig fotat där inne…

Oskar
0

Jag har ofta fotograferat med en digital kompaktkamera inne i planet så borde ju även funka med en systemkamera. Ser fram emot att få se lite tjusiga bilder här från Italien sen. :)

AndersE
0

#0 Visst får man det! Jag har tagit mycket foto från kabin - system och kompakt. Kan bli riktigt bra bilder.

Eazyy
0

Åh tack för svaren.  
Såg på deras hemsida att man inte fick ha systemkameran i handbagaget men att man fick ha digitalkameran där så jag tog den istället, ångrade mig eftersom jag såg att några andra använde sina systemkameror på planet utan att någon sa till.

Och självklart slarvade de bort mitt bagage så att jag inte kunde fota med systemkameran på hela semestern… :/

Pia
0

Självklart måste man få ha systemkameran i handbagaget! Att säga något annat är ju lika bisarrt som att säga att man inte får ha dator eller mobilen med sig i handbagaget… Skulle aldrig drömma om att ha kameran i annat än handväskan på flyget…

Inflyttad
0

Igentligen lite OT, men det handlar i alla fall om systemkameror…

Vet någon om man behöver betala tull om man köper ett objektiv från tex USA? Jag kollade på ett objektiv till min Nikon här hemma och det skulle gå på runt 5000, medans en affär i New York (som levererar över hela världen) tar runt 3200 för samma objektiv (3500 med "shipping").

Vad jag undrar över är om det kommer en massa andra avgifter, typ skatt och tull när objektivet passerar den svenska gränsen?

/Johnny

Pia
0

Utomeuropeiska köp blir det oftast tull på, läs mer på Tullverkets hemsida http://www.tullverket.se/