Resor iFokus

Resor

Etikett1-afrika
Läst 2259 ggr
Emelie-G
2007-12-07 20:11
0

Kap Verde

Jag åker dit om två månader, 7 februari, och tänke höra om någon här har varit där och vill dela med sig av bilder, info mm? :)

Madelene_Udd
2008-02-20 12:39
0

Hej!

Berätta gärna om din resa när du kommer hem! Jag och min sambo åker till Kap verde den 13 mars.

Mandysan
2008-06-08 23:03
0

Hur var det där nere? Vi ska eventuellt åka dit i vinter…

Emelie-G
2008-06-09 01:08
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi var i Santa Maria på ön Sal, och stranden var verkligen uuuuuuunderbaaaaar; kilometerlång, finkronig och med turkost vatten och inga större vågor… Var precis som den såg ut att vara i resekatalogen, om inte lite bättre t.o.m =) Restaurangerna serverade mestadels fisk, och för mig som inte är överdrivet förtjust i det blev middagarna lite enformiga, men många restauranger serverade även pasta, pizza osv så jag överlevde Flört

Det är ett av världens fattigaste länder, och tja, det märks när man går i "stan"… Speciellt på kvällarna då det kommer mycket tiggare, både vuxna och barn. Det gick en del försäljare på stranden som var väldigt bra på att tjata till sig kunder, men efer att ha tackat nej ett par dagar lämnade dom en ifred. Går man i stan är det en del av lokalbefolkningen som försöker få en att komma till marknaden, men gå INTE dit. Mamma och jag gick dit en dag, och när vi sa nej till något blev vi kallade rasister och nazister, vilket inte var så roligt och gjorde min mamma ganska ledsen eftersom min morfar var jude och flydde från Danmark under 2a världskriget, och många på mammas sida dog i koncentrationsläger…

Det är ju ett nytt turistmål och mycket händer säkert på ett år, och det är roligare att ha vart där än i t.ex. Thailand där alla redann varit. Bifogar en bild på en del av stranden =)

Oskar
2008-06-09 13:18
0

#3 Kap Verde låter spännande! Och gissar att man ska passa på att åka dit nu innan det exploaterats av alla charterarrangörer.

Laca
2008-06-10 21:27
0

Ja, men där är inte så mycket att göra… Min man var där på tjänsteresa för där finns ett danskt bryggeri som något slags u-hjälp. Men annars var det inte mycket och dåliga vägar…

Emelie-G
2008-06-10 21:32
0

#5 Det är sant, vi var bara i samma stad/by hela tiden.. Prövade på windsurfing och någon båttur som fritidsresor annordnade, och som tur var annordnade hotellet massa olika aktiviteter som beachvolleyboll, strandfotboll, tennisturnering, bågskytteturnering, vattengympa, aerobics osv, så jag slapp i alla fall ha långtråkigt =)

Marikas
2008-09-24 16:11
0

Jag och min särbo planerar att åka till Kap Verde i vecka 13

Det blir alltså i mars 2009.

Nu vill jag gärna få mer information och få lite tips om Kap Verde och höra om det kan bli lyckat att fira min 50- års dag där . troligen blir det  Santa Maria på ön Sal

Så ni som varit där kan kanske ge lite tips