Resor iFokus

Resor

Etikett9-övrigt
Läst 1052 ggr
Jenka
2006-09-07 23:37
0

Praktik

Heej!

Vecka 6-8 har jag praktik i skolan, och får åka vart jag vill. Jag måste välja 6 alternativ och har bara ett Ölands djur och nöjespark, men jag funderar även på att åka utomlands. Nåt naturresevat i Afrika skulle vara härligt, men vad kan det kosta att åka till Afrika och har någon nåt bra naturresevat att rekomendera? Ungefär vad kostar en resa till Afrika? Skolan betalar 25% av resekostanderna.

Sen fundera jag även på island på nåt stall, men nån som har nån aning vad en resa till Island kan gå på? 

Eller finns det någon som vet ett tigerresevat? Det skulle vara härligt att åka till :)

Eller har ni nåt helt annat att rekomendera? Öppen för förslag så länge det handlar om djur :) 

Tacksam för svar!

Jenny

Oskar
2006-09-08 12:19
0

Att åka till ett naturreservat i Afrika är ju inte så illa som praktik. :) Dock är det väl inte helt gratis. Det bästa är att surfa runt på nätet och leta efter flygresor. Vart man ska flyga beror ju såklart på vilket naturreservat man ska besöka, har för mig att de mest berömda ligger i Kenya, Tanzania och Sydafrika. Så sök tex här efter flyg till dessa länders huvudstäder:

http://www.leisure.travellink.com/leisure/main?type=General&name=HomePage&lang=SWE&country=SE&campaignid=travellink-selection

Hittar du en resa under 6000 kr tror jag att du ska vara nöjd.

Sedan är det inte heller helt billigt att ta sig till och runt i naturreservaten.

mvh
Oskar

precis
2006-09-08 14:26
0

Island är ett dyrt land att bo och leva i.

Furuvik Zoo utanför Gävle?
Järvzoo, Järvsö?
svenska djurparker har oftast viloperiod och underbemannade på vintern/vårkanten, de är nog tacksamma för extrahjälp från intresserade.

Jenka
2006-09-08 21:29
0

Tack för era svar.

Kan tänka mig att det är ganska så dyrt att åka till Afrika.

#2 Har man tur kanske man kan få bo på stället jag isåfall praktiserar på, går iaf alltid att fråga :P

Nja känner inte att jag har så mycket lust att praktisera på en svensk djurpark förutom Ölands, isåfall Parken Zoo i Eskilstuna, det ska isåfall finnas tigrar på parken :P Och varken Kolmården eller Borås tilltalar mig.