Sova på flyget
Har aldrig annars svårt att sova förutom på flyget där det är stört omöjligt. Det ofta för ljust och alltid för högljutt. Det är antingen för varmt eller för kallt. Det ska alltid serveras något precis när man somnat eller så ska absolut klämma sig förbi.
Inte ens med hjälp av en drink före maten och ett glas glas vin till maten går det bra. Om man inte lyckats knipa en hel rad med stolar på en glest bokad flight.
Brukar ni lyckas sova på flyget?
Mvh // Staffan

Det beror på hur mycket benutrymme och rum att breda ut sig på det finns. Är det finemang så brukar det fungera hyfsat med öronproppar.

Jag tror att det framför allt är den varierande temperaturen och den torra luften som gör att jag inte sover gott på flyget. Man kanske måste börja flyga första klass helt enkelt… :)
// staffan

Nja, jag brukar ha svårt att sova. Blir mest att man slumrar. Mest tror jag det beror på att stolarna sällan är supersköna… Och inte så sällan så har man ju högljudda grannar…
Oskar
Beror på hur långt jag flyger och i vilken klass.. ;) Och givetvis vilken tid på dygnet det är.. Haha.. Men vill jag så kan jag nog.. :)

öronproppar, ögonskydd, nackstöd (uppblåsbara) o filt, sen sover man som ett barn =)

När jag har åkt charter så har resorna alltid gått runt 7 på morgonen och med 30 mil bilresa till Stockholm så har man åkt runt 2-tiden för att få gott om tid.
Så med två öronproppar somnar jag bra.
Uppblåsbart nackskydd funkar finfint för mig… kan sova var som helst nästan…men utan nackskyddet har jag ont när jag vaknar..
Lovisa