Larnaca
Jag och mina 2 minderåriga grabbar söker en billig resa till Larnaca, för vi fick idag veta att Czeck Airline inte kommer att återuppta flygningarna till Beirut förrän den 28/10. Man kommer att ge oss pengar tillbaks för returresan. Vi vill komma iväg inom en vecka.
Alla uppslag mottas med tacksamhet.
bosse

Du menar tips på billiga resor till Larnaca med kort varsel? Då gissar jag att det är charterbolagens sista minuten du ska titta efter. Larnaca är ju ett ganska stort charterresmål så det borde vara hyffsad chans att hitta en resa.
Har själv varit på Cypern, dock inte i Larnaca, utan vid Agia Napa. Finns fina berg man kan besöka. Trodos tror jag de heter.
mvh
Oskar
Alldeles rätt, men vi kommer knappast tillbaks till Sverige, utan försöker komma vidare med ett Cyprus Air plan till Beirut, så snart som möjligt. Dom gör 2 fullbokade flygningar denna vecka. Jag har hittat ett par alternativ med Fritidsresor och Apollo. Du får komma och klättra i "mina" fina berg i Libanon, så kan du även åka skidor.
mvh/bosse

Vad som är dyrt är ju relativt, men jag hittade biljetter för 1 vuxen, två barn (2-11år) för tillsammans 4847 kr med Czeck Airlines på www.flygstolen.se, som för övrigt är en av flera bra sidor. Andra sidor som kan vara idé att kolla är lastminute.com, seat24.se och Mrjet.se. Håller tummarna för att du hittar något som fungerar!!
Kazen, vi kom med dom och dom har nyss löst ut mina biljetter. Jag vill ha inkl. 1 vecka hotell för vi vet inte när vi kan komma vidare. MEA ska börja flyga den 1/9, men måste åka via Amman för att Israel ska kunna kolla passagerarna antar jag. Cyprus Airways har också turer nästa helg, men jag är osäker på om deras schema är uppdaterat. Jag har bett min fru kolla med deras kontor i Beirut. Royal Jordanian flyger tydligen också för ca $250 enkel resa.
Vi åker ospecat på måndag kväll inkl. hotell 1 vecka. Under den tiden måste vi hitta ett sätt att ta oss vidare eller komma på nån annan lösning.

Ok, hoppas det löser sig!
Och denna glada nyhet fick jag för en liten stund sen. Min GA är med mej som alltid!
I reserved seats on Cyprus Air for us. Saturday, 2 Sept. at 7:00 am departs Larnaca, and arrives Beirut at 7:45 am.

Fantastisk nyhet! Måste kännas underbart att familjen nu kan förenas.