Resor iFokus

Resor

Etikett2-asien-australien
Läst 1677 ggr
aase-andersson
0

MAE PHIM Thailand

Är det någon som varit där i den fiskebyn? vi ska åka i juli dit kunde vara roligt och få veta av andra vad som finns att titta på och göra..

aase-andersson
0

Är det verkligen ingen som varit på östkusten mot kambodja? Rayong eller koh sameth?

vickav
0

Vi har just kommit hem från en elva veckors resa i det området. Närmare bestämt en mil från Mae Pim. Inte mycket turister där men rätt många bofasta faranger.

Snorkla, dyka, simma med delfiner på ett zoo några mil bort, gå på marknader, åka in till Rayong och shoppa. Det finns en stor märkesgalleria i Rayong som heter Leam Thong där man köper "riktiga" kläder för halva priset. Finns ett akvarium i Ban Phe med rätt många fiskar, inträdet är 20 bath (ca 4 kr) så det är prisvärt.

Åk gärna och ät på Charkapong Steakhouse, visserligen en bit bort men man kan ringa ägarna som kan komma och hämta en med bil. Ägs av en thailändska och en svensk. Jag har telefonnummret om du vill. Hälsa från Nisse och Viktoria om du ska dit.

Hör av dig om du vill veta mer. Trevlig resa!

/viktoria

aase-andersson
0

#2 tack för hjälpen, min sambos farbror har köpt sig ett hus tillsammans med sin thailändska fru där. Vi jobbar väldigt mycket båda två så det ska bli skönt med avkoppling där det inte är så mycket turister och party hela dagarna..

aase-andersson
0

Nu är alla sprutor tagna, och snart ska magmedicinen ner.. sen åker vi, vi åker på ef från sverige och är i Bangkok på morgonen så det känns ok att inte förlora timmar utan direkt komma in i deras tid.

Huset är inte klar så vi ska bo på hotel och åka runt lite. Längtar faktiskt efter avkopplingen..Det känns skönt att veta att vädret inte bjuder på monsun dit vi ska för det ligger inte nere i phuket.

Någon som varit i de här delarna?

Oskar
0

Hoppas huset blir klart i tid! :)

Och du ska tillbringa lite tid i Thailand först? Om du söker här på sajten så hittar du en hel del info om Thailand.

Oskar

aase-andersson
0

Nu åker vi i morgon… vi ska bo på hotell först och inreda huset sen.. längtar.. jag har packat och gubben klipper 5000kvm gräsmatta för att slippa slå med lien när vi kommer hemCool

Inflyttad
0

Känner en thai kille som håller på att bygga upp ett dykcenter i Rayong, skicka mig ett mess om ni vill ha hans telefon.

Har varit 6 vändor till thailand, men det blir mest dykning för min del, så är det nått ni undrar om det så hör av er.

Annars är det ett måste att äta eller ta en drink på "Vertigo" i Bangkok. Det är en restaurang som ligger på taket på ett hotell som heter Bunyan Tree, lite dyrt att äta, men jag rekomenderar verkligen att prova på köttet.