Resor iFokus

Resor

Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 750 ggr
Kazen
0

Tips om billigt flygbolag

Ni som vill ut i Europa och komma riktigt billigt undan ska kolla in det Ungerska bolaget Wizzair. Ni hittar det på www.wizzair.com Kommer själv flyga med dem på onsdag till Budapest. De flesta flighter utgår därifrån, men har man lite tålamod och kan tänka sig att hänga lite i Budapest innan man åker vidare kan det bli riktigt billigt.

precis
0

Berätta sen om hur det var, service/tidsmässigt, jag har tänkt att åka till Budapest nån helg i höst kanske.

Kazen
0

Återkommer…

Emma
0

Jag har kompisar som åkt med det och var jättenöjda. Men man kan ju inte räkna med så mycket när man reser billigt.

precis
0

Nä, jag känner till EasyAirs problem, men man vill ju gärna komma fram till rätt stad och på samma dygn (som bagaget) I.o.m att Budapest är deras huvudknutpunkt så kan man kanske räkna med att det är hyfsat bra.

Har tidigare rest med SAS Snowflake, men tyvärr drar dom in på en del destinationer…

Kazen
0

Nu har jag kommit hem från Budapest och kan starkt rekommendera Wizzair. Planet vi flög dit med var helt nytt, det luktade fortfarande plast från inredningen. Var stort och med bra benuttrymme. Personalen var trevlig. Ingår ingen mat eller dryck, men det finns en serveringsvagn. Planet hem var liknande men med skinnsäten. Helt ok. Incheckning och allting fungerade strålande. Det enda negativa jag har att säga är att vår utresa ställdes in och vi fick via mail erbjudanden om att boka en alternativ avgång. Detta fick vi dock flera veckor innan, så det innebar inte några problem för oss tidsmässigt. Om detta var ett undatagsfall vet jag inte, men det kan kanske vara idé att stämma av tider etc. några dagar före avgång.

Trevlig resa!

Ps. och vad Budapest beträffar… fantastisk stad!!! Tveka inte, ligger klart bland topp 10 bland Europas huvudstäder.

precis
0

det var inte lukten av desinfektionsmedel då? :)

i övrigt låter det bra.

och nu när det går ett regiontåg "Upptåget" från Gävle till Arlanda så blir det lättare att resa. se: www.ul.se