Resor iFokus

Resor

Etikett5-sverige
Läst 2683 ggr
Sandra
0

Tälta på Öland

Jag och min sambo hade tänkt åka på tältsemester i år igen. Denna gång tänkte vi åka till Öland. Vi bor en bit utanför Stockholm så vi tänkte ta en tur till både Kosta och Boda för att titta på glasbruken. Varken han eller jag har varit på Öland. Är det någon som vet om någon bra camping för tältning? Vi är absolut inte ute efter nån festarcamping. Nån som vet nåt speciellt som man bara måste se när man är på Öland? Tips på allt är välkommet helt enkelt =)

Oskar
0

Har varit mycket på Öland, dock aldrig campat där. Men om du är ute efter lite lugn och ro ska du undvika Böda och Köpingsviks campingplatser. Båda de orterna är fullsmockade under turistsäsongen och det är mycket tingeltangel. Södra udden med Ottenby och norra udden med Byxelkrok är värda ett besök. Sedan finns det många fina små vägar utmed kusterna, många i ganska dåligt skick men har ni gott om tid ska ni absolut ta dem istället för den stora vägen mitt på ön.

mvh
Oskar

Sandra
0

Okej… tack för tipset! Får se om det blir nån tripp ens… just nu ligger jag med feber och tjock näsa…. hatar förkylningar sommartid.