Resor iFokus

Resor

Etikett9-övrigt
Läst 834 ggr
ledarn
0

Bästa restaurangen

Den här frågan hade vi uppe på aktieguidens Fredagsklubb för många år sedan…

Strängen ledde till så mycket kul att jag tycker vi gör ett nytt prov.

Min kandidat är "Soda" i Bangkok. Ett "hål i väggen" med rosa plasttallrikar, toapapper som servetter och en alldeles fantastisk mat. Deras "Cashew chicken" glömmer jag aldrig…

ledarn
0

En kandidat till. I Rappungi (Roppungi?) district, Tokyo. Liten tvärgata, nerför en källartrappa. Yakitori!

Mysig atmosfär, öl och saké, sallad, med kryddig dressing, och så dessa underbara små grillspett. Jag har varit där två minnesvärda gånger.

Försökt laga något liknade hemma, eller provat Yakitori på annnan restaurang. Men nej, det är nerför trappan man ska…

Kanske var det här jag var…?

rumpino
0

hai-café i hoi-an i vietnam minns jag med glädje …  där åt jag en bananbladslindad grillad fisk som inte var av denna jord … tasteline har tom uppmärksammat stället.

ledarn
0

Länk till recensioner av Suda i Bangkok

Finns det inga bra restauranger utanför Asien?

Pia
0

Hussain's indiska i Stratford upon Avon i UK. Min bästa matupplevesle någonsin, sagolika kryddor och smaker!

niklasr
0

"Suda"… hittar inte den i Thailand Tatler's best restaurants 2005 :)
Det är iofs lite av charmen i Bangkok, alla dessa små ställen som
serverar en utmärkt Pad Thai/Tom Yam för 20B!

Min favorit finns i Paris: Montparnasse 25, Le Meridien.

#3 Bra restauranger utanför Asien? Jag tycker att det finns det. Inte till samma låga priser, men visst finns det!

Michelin Guide

Oskar
0

Radisson SAS Svalbard har otroligt läckra efterrätter…och framförallt en häftig utsikt!

Oskar

Stenis
0

Sånninggården i Klippen.

Hur kunde det bli så bra? Exellent mat till modesta priser!