Semesterbilder...
Storstädade i helgen och fastnade inte helt oväntat en extra stund vid den stora lådan med gamla fotografier. Med tanke på att den gångna sommaren inte blev speciellt bra för min del så fästes lite extra uppmärksamhet vid gamla semesterbilder… :)
Bifogad bild togs på Koh Lanta på en högst improviserad resa till Thailand för ett antal år sedan. Jag och min kompis Clas lämnade Stockholm samma dag som vi kom på att vi skulle resa och var borta i 14 dagar. I likhet med andra resor som jag gjort med kort framförhållning hörde denna till de bästa. Bilden berättar resten… :)
Vilka är era skönaste semesterbilder? Vill ni dela med er?
Mvh // Staffan

Hehe, ser gott ut. Underbart med de personerna som går på stranden, fint inramade av staketet i bild.
Hälsningar
Robert
PS. Mina bästa semesterbilder kommer snart.
Jag och min bror gjorde en dagstur till Huskvarna i mitten av sommaren. Den här bilden symboliserar den resan. Vi gjorde ett stopp vid Brahehus och klättrade upp till slottsruinen. Det var en solig och varm dag.
Vänliga hälsningar
Niklas

#3 (Niklas)
> Vi gjorde ett stopp vid Brahehus och
> klättrade upp till slottsruinen.
Snyggt. Det syns på din bilden att man är rätt högt upp där. Var det ett stup utanför fönstergluggen eller bara en brant backe?
#4 (stenis)
Underbar bild! Vid första anblicken kändes det som att Sussie stod vänd bortåt i bilden (säkert delvis för att stå vänd mot ljuset även hon tänkte jag) men sen slog det mig att hon förmodligen tittar på dig då kortet togs.
Berätta gärna lite mer om Island i en annan tråd om du orkar, det är ett ställe som jag länge drömt om att åka till… :)
// staffan
Det var mer stup än backe. Jag lägger ut en till bild så ser du hur det ligger.
Vänliga hälsningar
Niklas
Här är en bild nerifrån. Vi ställde bilarna här och promenerade upp.
Det går att åka två vägar. Antingen motorvägen som går förbi på ovansidan, och som de flesta åker, eller strandvägen som är mycket lugnare och väldigt vacker. Jag har för mig att vi åkte förbi Gränna också på vägen.
Vänliga hälsningar
Niklas
Jag hittade ytterligare en utsiktsbild. Den här visar utsikten söderut och man ser lite av vägen vi åkte på.
Vänliga hälsningar
Niklas

Wow, ja det där får man nästan beteckna som stup. Det är åtminstone inget man klipper med vanliga motorgräsklipparen… :)
// staffan
Nej, det tog en stund att gå upp genom skogen. Konstigt nog tog det nästan lika lång tid ner som upp.
Här ser man lilla Märklinbyn nedanför.
Vänliga hälsningar
Niklas

#12: Den var härlig! Var är det? Jag tycker att jag känner igen klumpen där borta.
Vänliga hälsningar
Niklas

Åh vad mycket underbara foton!! Nu suger det ju i res-tarmen igen…
Här kommer ett bidrag från årets - återigen - härliga Englands-semester, denna gång de sydöstra delarna. Här från en fin dag på Sissinghurst Castle, regnet öste ner (faktiskt ett ovanligt inslag) och det var befriande tomt på besökare. Det blev nästan lite magiskt:-)

#12 Det är taget i Sarek. Undrar om det inte är den klumpen som heter Skierfe.
Oskar