Resor iFokus

Resor

Etikett2-asien-australien
Läst 1130 ggr
gismo76
0

Khao lak

Hejsan är helt ny här inne på detta forum är dock Medarbetare på forumet för modellbygge.

Har en fråga om det är någon som varit i Khao Lak /Thailand efter 2006 var själv på en 6 veckor lång resa i Thailand i nov-dec 2006.

Ett av mina stopp på resan var just i Khao lak lite nyfiken bara på hur det gått för dom att bygga upp byn samhället igen ,,,när jag var där hade dom en del projekt på g och många hotell färdiga.

Bodde själv på Andaburi Resort hyfsat nytt och väldigt fint låg nästan mitt i Khao lak.

Var även lite norr om och kollade på ett båt projekt där dom lärde Thaimänniskorna att bygga fiskebåtar …Cape Packarang Boat Jard tror jag det heter. Drevs av två eldsjälar 1 från england Andy och en amerikan Scott och massor med volontärer.

Vore kul bara om någon varit där efter Dec 2006 kunde berätta hur det gått för dom

Gismo

Oskar
0

Välkommen hit säger jag!

gismo76
0

Tack så mycket

Tycker det är lite skumt inte någon som varit i Thailand på detta forum ,,,????

Oskar
0

Jodå söker du på thailand här på sidan så får du massor av träffar. Men kanske ingen av dessa varit i Khao Lak…?

mvh
Oskar

gismo76
0

Ännu konstigare med tanke på att Khao Lak var ett av dom ställena i Thailand där det just var mest Svenskar innan Tsunamin. Träffade några när jag var där och nägra från Finland.

Gismo