Resor iFokus

Resor

Etikett5-sverige
Läst 642 ggr
Emma
2005-08-17 22:48
0

Malmö

Funderar på att åka till Malmö en helg innan sommaren tar slut.

Någon som har några tips? På önskelistan finns bland annat restaurang med mycket vegetariskt.

Staffan
2005-08-18 11:07
0

Jag besökte Malmö i juni i samband med en bolagsstämma men stannade tyvärr inte längre än en natt innan jag tog tåget tillbaka till Stockholm. Det var faktiskt första gången jag var där och jag blev positivt överraskad för att det var så mysigt. Synd bara att jag inte hann se mer denna gång… :-/

Mvh // Staffan

twa.
2005-08-18 11:38
0

Hej!

Lilla torg en fin kväll är nästan oslagbart.

Nu dyker ju även Malmöfestivalen upp i slutet på denna vecka, samt att det snart är dags för (en omstridd) etapp av Americas cup (Segling). Det blir nog lite extra mycket folk i stan då.

Vid fint väder så kan man dra ner till "Ribban", Ribersborg, en sandstrand inte så långt från centrum. En fika på gamla kallbadhuset är bara sååå skönt.

Västra hamnen (Bo 01) ligger bredvid med spännande arkitektur och bra folkliv. Bad även här.

Malmö är ju parkernas stad, men jag har tröttnat lite på dom.

En nostalgitripp med båten Turasund till Köpenhamn är inte heller fel. Räkmacka och en Carlsberg öl hör till ;-). Annars går det väldigt smidigt att ta sig in till Köpenhamn med tåget.

Malmö är väldigt "krogtätt", men någon bra vegetarisk vet jag inte tyvärr. Ett alternativ till Lilla Torg, kan vara Gränden som har en väldigt mysig miljö, men mest grillat.

Skrivet i all hast, hör av dig om du har fler frågor. 

Mvh O.

Kråkis
2005-08-18 20:59
0

He,he så du ska till Malmö? Miso har gott veggokäk och de flesta små restauranger runt Möllan också. Det är bara att välja indiskt, thailändskt, kinesiskt, svenskt…MalmöFestivalen börjar på fredag, stan blir lite jobbig men mest är det kul. Annars håller jag med om att Ribban är fint, eller så kan man fortsätta till Sibbarp som är en lugnare och mer naturlig strand. En fika i Folkets Park är också en specialitet. Det borde finnas en del konstutställningar på gång också, det finns det nästan alltid! Den här gången även med den kände Poppelier.

När kommer du hit? ;)

Luckyman
2005-08-25 17:28
0

Säger bara Möllan och deras falafelställen! Sveriges och kanske världens bästa? Så nu var det sagt :)

Emma
2005-10-02 03:30
0

Hemma igen och hann med en runda till köpenhamn också, och det är ju aldrig fel.

Jovisst, hängde på Möllan och åt supergod falafel. Mums!

Pia
2005-10-05 22:00
0

Bagericaféet i Saluhallen, oj vilka goda bagels och tårtor, särskilt banan och mjölkchoklad paj…..