Det här med USA
hej, är ny är på resesajten! kul att kunna samla info om allas drömmar och erfarenheter på ett ställe.
Så här ligger det till, jag har forumsökt lite men har inte hittat något. jag och pojkvännen vill så gärna flytta till USA. Jag är utbildad makeupartist och min pojkvän, johannes blir produktionsingengör inom media om 1 1/2 år. vi hade velat flytta till new york 2010.
på internet hittar jag mest olika berätttelser som säger helt olika grejer.
finns här någon på detta forum som kanske bor eller har bott i USA. vi skulle ju helt vilja ha en checklista. hmm ja var börjar man?? Vi vet att det inte blir lätt men vi har inga problem med att kämpa 
vi är inte intresserade av att studera i usa och vi är inte heller intresserade av att arbeta som aupair eller liknande.
Tack för mig / en ny stammis :)

ta gärna bort denna tråd.
pojkvännen fick jobberbjudande av en släkting i toronto.Släktingen ska starta företag i början av nästa år
så det bär av till kanada 2009 istället
hur blire det för dig da?

ja flyttar med såklart. det ska bli så kul. men det blir istället på hans utbildning vi åker dit. han blir ingengör och dom får lättare visum. jag utbildar mig till make up artist så för hoppningsvis hittar jag något inom det.

Lycka till!
Jag vet inte direkt hur det är med Canada, antar att de är lätare med visum etc än USA
Vi har nu L2 visa som räcker i 3 år men efter tre månader ska hans advokaer på företaget han arbetar på försöka få permanent visum.
Tänk på att allt är lite moment 22 ingen kredit, ingen historik och allt är annorlunda.
Köp så mkt böcker etc du kan innan.
Lycka till!

ooh va kul =)Lycka till med allt :)
usa är ju en plats högt uppe på min lista som jag vill besöka.