Pieljekaise
Funderar på att ta ett litet break från att sitta framför datorn och ge mig av på några dagars vandring i Pieljekaises nationalpark, är det någon som vet hur man enklast tar sig dit?
---
Du borde kunna ta tåg till Arjeplog och buss därifrån till Jäckvik. Därifrån är det en mil till parken. Det går nog att ta helikopter från Arjeplog också.
Vänliga hälsningar
Niklas

Ett alternativ till att vandra där skulle kunna vara att sätta av några dagar till att lära sig uttala namnet… :)
// staffan
Kan du inte kidnappa mig från jobbet och ta med mig i ryggsäcken?
Mvh // Johan

Kom igen då johan.. inte nästa vecka men veckan efter det?
---
Har nog tyvärr lite för bra säljare på mitt jobb. Är rätt uppbokad hela veckan. Hur länge tänker du vara borta? Vad tror du att det kostar?
Väldigt sugen!
Mvh // Johan

Hade tänkt 4-6 dagar, kostnaden är väl för mat (foder) och kostanden för resan fram och tillbak.
---
Resorna kan bli rätt dyra till de där exotiska platserna. Just den där resan har jag inte gjort så jag kan inte gissa.
Vänliga hälsningar
Niklas
#6: Ok. Så många obokade dagar har jag inte förrän mitten av oktober tyvärr… En enkel variant är ju annars att gå runt Sylarna. Tåg till Storulvån. Det kan man göra på en långhelg.
Mvh // Johan

#8 Kanske det, har all utrustning förrutom vandringskamrat!
---

Här är några som gjort resan tidigare.
http://www.anasys.se/vandring/jamtl94/jamtl94.shtml
Jag är på!
---

Från utsidan.se:
Fjällkartan: Z6, Sylarnakartan
Resväg:Tåg till Enafors, därifrån taxi till Storulvån.
---

Har gjort ungefär samma vandring. Fast tyvärr är mitt enda intryck regn, regn och åter regn. Har för mig att vi hade regn i stort sett konstant hela tiden. Vet att vi tyckte det var paradiset att få kaffe och bulle på fjällstationen. :)
Oskar
Jag har också varit i Storulvån. Det var bara regn regn och regn då också… Det är verkligen gambling med vädret. Allt blir så magiskt med rätt väder. Och så bortkastat med fel väder.
Mvh // Johan

Ja men ibland måste man våga chansa ;)
---

Vad säger du Johan?
---
Måste kolla vad det kostar och hur kalenderna ser ut… :|
Mvh // Johan

Som sagt det enda vi behöver lägga ut aär pengar för torrfoder eller dylikt samt tågbiljetter.
Har ett bra 3manna tält och ett extra liggunderlag.
---

Stockholm C - Enafors (fredag, 2005-09-16)
09:00 -> 18:08 2 klass (lågtrafik) 584 SEK
Enafors - Stockholm C (tisdag, 2005-09-20)
18:37 -> 03:58 2 klass (lågtrafik) 584 SEK
---

Hmmm
-Du får gärna prata med mig först just då kanske jag måste åka på kurs men annat datum helt ok…och du det extra liggunderlaget..det är MITT.
-Knäppis/Frugan

Man kan aldrig veta när man ska åka…
---

Att flyga skyways upp till Arvidsjaur och sedan buss borde väl vara det lättaste och snabbaste sättet.