Resor iFokus

Resor

Etikett5-sverige
Läst 935 ggr
johan
2005-09-19 19:29
0

X2000

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag sitter just nu på X2000 mellan Göteborg och Stockholm. Att åka förstaklass kostade 22 kr mer än 2:a klass. Jag valde 1:a klass.

Vid min plats har jag strömuttag till datorn och på tåget finns också wlan så att man har tillgång till Internet. Inget av detta kostar extra just nu, men Internet kommer att kosta när prövotiden är över.

På vägen ned till Göteborg fungerade inte Internet så bra tyvärr.

Stolarna är jättesköna och benutrymmet perfekt. Faktum är att jag har bättre arbetsmiljö här än på jobbet. Bättre utsikt har jag också!

På startsidan för SJ Internet Ombord kan man dessutom följa hur långt man kommit på resan. (se bild)

På vägen ner kom jag fram till Göteborg exakt samma minuttal som det stod på biljetten.

Den här gången har jag bara varit imponerad av SJ!

Mvh // Johan

Linda
2005-09-19 23:57
0

Lyxigt med internet och komma fram i tid det är man inte van vid ju.

längtar lite själv att åka tåg och bara titta ut genom fönstret..mysigt..

-Hur lång tid tog resan?

MVH Linda

johan
2005-09-20 00:59
0

Det tog lite drygt tre timmar.

Jag tänkte mycket på SJ:s reklam som dom hade för några år sedan och fick enormt mycket kritik för. Det var personer som satt vid sitt fönster och tittade ut och drömde sig bort. Det var "den inre resan".

Dom fick kritik för att den skulle vara drogliberal. Hallå? Förmodligen samma typ av idioter som tycker att Nogger Black är rasistisk.

Själv tycker jag precis att det är som den inre resan. Man tittar ut, drömmer sig bort, tänker på alla och inget.

Det är härligt att åka tåg!

Mvh // Johan

Mvh // Johan

charlie
2005-09-20 12:09
0

#2 Ja det är nog ok att åka tåg söderöver. Har under mina år spenderat dagar att sitta och åka i norra sverige. Skog skog skog skog skog, by skog skog skog skog… urtrist.

---

Oskar
2005-09-20 14:30
0

Jag läste någonstans att ibland kan 1:a klass till och med vara billigare än 2:a klass… Men enligt alla psykologiska regler borde väl i så fall 2:a klass snart bli cool? För det är ju priset (ett högt sådant) och inte kvaliten som avgör vad som blir eftertraktat. :) 

Oskar

johan
2005-09-20 15:19
0

#4: Japp. Det stämmer. Det beror helt enkelt på efterfrågan och rätt tidpunkt.

Mvh // Johan