Resor iFokus

Resor

Etikettundersökningar
Läst 2512 ggr
AlbaStiffler
0

Era värsta flygplansminnen?

Berätta om era värsta flygplansminnen, dvs saker ni vart med om när ni flygit (inte förseningar utan saker som hänt i luften)!

:-)

En av mina värsta minnen var från en Thailandsresa på 12h. Raden bakom satt en högljudd skånsk familj på säkert 10 pers. Lämligt nog satt de på samma rad, dvs de som satt ytterst satt långt ifrån varann. Stoppade detta dem från att högljutt (läs: "skriiiiiiika") bräka på skånska? Nope? De skrek sig igenom hela resan, mer eller mindre konstant. En halvtimme sov de och då passade även resten av planet på att sova och vila öronen… *rys* Fick svårt för att höra skånska ett halvår efter denna upplevelse. Men numer kan jag prata med en skåning utan att få kalla kårar… hehehe!

*flåt alla skåningar*

/Upplänning

Oskar
0

Har inget speciellt flygplansminne men hör till dem som inte gillar att flyga. Har svårt för det där att sitta instängd i massor av timmar…

AndersE
0

På en flygning från Japan blev en kvinna sjuk. Fanns en japansk läkare ombord som tog fram spruta, tog blodprov osv.

Gissa vad övriga passagerare gör?

Svar: fotograferar…..

felixifokus
0

huva #2

Värsta flygplansminnen… hmm… flyga när man är sjuk. Har varit med om att båda trumhinnorna sprack under en flygning Skrikandes

AndersE
0

Roligaste minnet:

En flygning till Chicago. De visade Fantomen som film ombord. När pursern berättade det hade han på sig en mask (sovmask med urklippt för ögonen).

Humor!

rumpino
0

detta skrev jag på arlanda 2005 när vi var på väg till thailand. lade in det på aktieguiden då

_Befinner oss för tillfället på arlanda, har spenderat det senaste dygnet här!

I går kväll när vi skulle åka var planet ~1,5h försenat … det skulle starta vid 22, vid 02:00 började det röra på sig.

När vi väl skulle lyfta så bromsade planet och det luktade flygbränsle i planet! Vi fick fara in till gaten igen. Blev jäkligt skraj … tänkte att 'nu far vi ut i bushen' eller krockar med något.

Väl inne fick vi reda på att det var fel i en motor och vi skulle kliva av planet i ca en timme så de kunde kolla vad det var.

Under denna tid hann det hända endel suspekta saker …. en representant (pilot!) från besättningen visade sig ute på gaten, snorpackad! Flera medresenärer blev ganska upprörda över detta och Arlandapolisen inkallades, när dessa klev in i cockpit satt den berusade där och när de frågade vem kaptenen för planet var ryckte alla på axlarna och såg frågande ut. Det fanns ingen kapten på planet … vet inte vad som hände efter detta men jag såg den packade piloten senare, hoppades i en vattenpöl inne på arlanda(nått läckage på flygplatsen), stötandes på en av flygvärdinnorna.

När vi väl hängt på gaten ett par timmar meddelades det att det skulle dra ut på tiden och att de skulle fixa hotellrum åt oss för natten då de kunde ta lång tid att fixa planet. .. efter ett par timmar fick vi meddelandet att det ej fanns några lediga rum i stockholm! De sa till oss att fara hem och komma tillbax dagen efter vid 16 för att checka in igen, planet skulle troligen gå vid 18.

Vi fixade ett rum på arlanda vid 7-tiden för 1100kr … då fick vi hänga där till eftermiddagen.

När vi kilade ut vid lunch fick vi höra att planet skulle gå vid 22, dvs ett dygn senare. Inte ett ljud från bolaget vi bokade resan med .. dvs i detta fall EastJet. Efter ett par timmar fick vi plåster på såren … en matcheck till ett värde av 70kr! Vår frukost på arlanda gick lös på 150 …. life sux.

Nu är klockan närmare 19 och vi tror att vi får fara om några timmar, vi får se hur det blir med det.

Får se om de lyckas starta ikväll, om piloten är nykter och det finns en kapten?_

detta om hemresan med samma flygbolag (east jet - finns ej längre), de anlitade oriental thai airlines

hemresan blev bara ett par timmar försenat … då blev vi stående på plattan bra länge, det forsade bränsle ur ena vingen! under stod ett gäng o kliade sig i skallen, försökte fånga upp delar av det med hinkar. blev livrädd, det är ju ganska vanligt att röka där nere … men efter ett tag gav de upp och vi startade, trots att det rann bränsle ur vingen … ingen aning om detta är farligt men lite info vill man ju ha .. det fick vi dock inte.

har aldrig varit flygrädd tidigare men vid båda flygningarna var jag det, bilderna och omständigheterna kanske förklarar varför. maten var för övrigt bland det sämsta jag ätit och de sk. tv-apparaterna funkade knappt på nedresan … inte heller kunde man höra vad som sades när de talade till oss då ljudet var så dåligt.

bilder tagna från flygplanet

Oskar
0

Vilken mardröm!

AndersE
0

#5 Ja, det är bara att instämma. Bilderna gör en ju också mörkrädd. Det är nog inte så dumt att kolla vilket flygbolag man ska åka med…

rakuLotta
0

Men hua….var ju faktiskt lite flygrädd innan jag läste detta….nu späddes den känslan på betydligt….

Och vi som ska åka till Egypten snart…med fritidsresor…hoppas de har lite bättre flygbolag än detta, ska genast kolla..

rakuLotta
0

Vi skulle resa till Island på jobb. En dag var avsatt för sightseeing. >På  Vårt flyg till Kastrup där vi mellanlandade hade vi lite problem. Det började med en man bakom oss som fick nåt anfall, typ epilepsi. Hans två medresenärer var märkligt nog helt coola och brydde sig inte nämnvärt. Verkade mest irriterade faktiskt. Flygvärdinnor sprang fram o tillbaka och ropade ut i högtalaren och frågade efter sjukvårdskunniga. Nån kom fram och det slutade med att vi fick gå ner i Halmstad där ambulans väntade och förde bort mannen med sina två "vänner" i släptåg. Medans vi väntade fick vi veta att det var två poliser som eskorterade en utvisad flykting till Kastrup…och att de trodde anfallet var fejkat. (ingen aning om huruvida detta var så eller ej)

När vi väl kommit upp i luften igen visade det sig att det var tjock dimma över Kastrup. Alla plan var försenade med både start och landning alltså fick vi kretsa däruppe i över 3 timmar.

Väl nere så var det ju fortfarande förseningar och vi var inte på Island förren sena kvällen. Hela vår enda dag till rundtur var borta….SNYFT!!! Min absolut sämsta flygning någonsin.

Eazyy
0

putt

Madde
0

#5: Hade ett plan jag skulle resa med sett ut sådär vete sjutton om jag hade gått ombord ens. Fy så ska ingen behöva resa.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Highlandertess
0

#2 - Hmm…skum reaktion…fotografera? :-D

Jag har inte flugit så mycket så det värsta jag varit med om är inget jämfört med era erfarenheter. Vi hade flugit från Gardermoen och skulle landa på Heathrow. På vägen ner är det väldiga luftfickor så där var det bergochdalbana. Sedan när vi landar så lutar planet väldigt åt höger, höger hjul tar i först och det kränger till så det känns som att planet ska välta. Kanske är en vanlig företeelse och inte alls farlig, men det kändes obehagligt :-/

Newage
0

När vi skulle flyga från Azorerna (med SAS) så taxade planet ut till startplatsen, All verkade Ok och man kände att motorerna varvade upp och planet skakade, men strax innan bromsarna skulle släppas så varvade motorerna ner, planet taxade in till en plats vid sidan om startbanan.
Piloten meddelade att det var fel på en "indikeringslampa" och det måste dom kolla upp.
Någon timme senare var det dax igen att göra om samma procedur igen, ut till starplatsen, början till start och sen tillbaka till parkeringsfickan igen.
Där stod planet någon timme, under tiden serverades den mat som vi skulle haft på vägen hem.
Någon timme senare taxade planet tillbaka till gaten och alla passagerana slussades ut till bussar för färd till ett hotell i Ponta Delgada.
Och inget vanligt hotell, utan det bästa, Hotel Royal Garden, Ponta Delgada.
Flera passagerare hade fått ringa hem och meddela att dom inte kom till jobbet och till anhöriga.
Vi serverades en utsökt middag (inte illa att skaka fram mat till alla i planet).
Rummet hade en 2cm tjock matta, mjuk och härlig.
På morgonen dagen efter var det frukost kl 05.30, och vilken frukostbuffe! mmmmmmm.
Vi 8 tiden var det dags att åka till flygplatsen igen för att invänta ett nytt plan från Sthlm, som givetvis var försenat.
Äntligen var vi på väg hem en dag försenad.

AndersE
0

#13 Ämnet för tråden är det värsta flugplansminnet - inte det bästa…   

;-)

Skämt åsido, den servicen ni fick hade ni inte fått om ni åkt "lågprisflyg"…

(I värsta fall kanske ni åkt trots felet…)

Loove
0

En gång när jag flög mellan London och chicago blev en dam bredvid oss åksjuk. Hon ulkade i en påse precis hela resan… ur äckligt..

CarolineJ
0

Mitt värsta flygminne var hemskt.

det var från london till malmö med ryanair. resan var hemsk med sjukt mycket turblens, verkligen mycket!!!

sen när vi närmar oss malmö (så pass att man känner igen omgivningen på land) så meddelas vi i högtalarna att pga is på landningsbanan så måste vi cirkulera ett tag (det blev ca en halvtimme) och när vi hade cirkulerat ca 20 minuter så snackar två störiga flygvärdinnor om att bränslet började ta slut!!! om det nu va så så det inte så jävla smart att stå och snacka om det så att resenärerna hör det.

sen när vi väl skulle landa så var det ändå så halt att vi nästan åkte av banan. så flyget stannade långt ute så vi blev hämtade med buss. inte kul

AndersE
0

#16 Visst var det otaktiskt, men det de menade var ju att de inte kunde vänta länge utan istället skulle få landa någon annanstans. Det finns alltid reserv…