Beer walking
Ett enkelt sätt att lära känna en stad är vad vi kom att kalla beer walking, började med att Eivind (min polare från Norge med ganska seriös adhd) inte ville sova, jag (Carl-Emil) och Andrew var inte heller helt trötta och kände inte för att sova. Bör kanske inflika att vi höll hus i utkanten av Beijing i Kina, detta tilldrog sig sommaren 2004. För att fördriva tiden bestämde vi oss att gå en runda (klockan vad lokal tid ca 24). Sagt och gjort, på med dojorna, av me tröjorna (de va varmt som hos en pizzabagare i stan och då tar man seden dit man kommer å glider helt fräkt runt utan tröja) å ganska omgående kom vi fram till att vi behöver öl samt grillade djurdelar på en pinne, trots att det var mitt i natten var det inga problem att ragga upp vad vi var på jakt efter. Men vi tröttnade snabbt på att sitta still på den på gatan placerade restaurangen / grillspets mojjen och traskade vidare. Efter att ha vandrat runt planlöst och ropat "pi jiu" (öl) åt allt å alla vi såg samt knatat genom en soptipp och en byggarbetsplats av modell stor så hade klockan blivit bortåt 5 på morgonen och det var dax att gå hemåt, turligt nog hade jag hållit lite koll på åt vilket håll vi bodde och lyckades pricka en av de större gatorna och följa den åt rätt håll efter en stund. Väl hemma somnades de ganska lätt och dagen efter så var uttrycket ett faktum och den nattliga sysselsättningen i Beijing given.
Så är du uttråkad och inte vet vad du ska göra när alla andra sover med du e turbojetlaggad eller bara hålls vaken av en norman med adhd, beer walking löser dina problem omgående!
/Calle

Låter som ett skönt sätt att lära känna en ny stad!
För många år sedan brukade jag och några kompisar till mig (utan adhd men med liknande personlighetsstörningar som jag själv) göra en liknande grej här i Stockholm. Vi valde ut en tunnelbanelinje och kastade loss mot fjärran förorter. Det hela gick ut på att kliva av vid varje station och söka upp den lokala pizzerian eller puben och där avnjuta en kall öl. Många öl blev det… :)
Vad skulle en sådan aktivitet kunna kallas?
Subway Beering? :)
Mvh // Staffan
Eller "Beer Tubing". :-)
Vänliga hälsningar
Niklas

Eller varför inte Subeerbing så får man med förorten där också… :)
// staffan

Haha, gillar "Subeerbing" både som ord å koncept.
Beerwalking kan även med fördel användas om alla planer man gjort går i stöp. Peking är fortfarande en enorm byggarbetsplats då allt skall bli fint till OS 2008.
jag upp-buffar denna smått briljanta lilla tråd och annonserar samtidigt att man fr.o.m. 21 augusti 06 kan göra en "subeerbia" från Uppl.Väsby medelst "Upptåget" ända upp till Gävle.
tidtabeller o biljettpriser är ej klara, men se www.ul.se
ser nu att tråden ligger i "Asien & Oz" :) kanske skulle ligga i svedala… "so sue me"

#6 Tack för buffsen!
(Alltid bra å ha en buffbot som går på follow bakom sig, (bara roligt för oss som spelat lite för mycke mmorpgs))