Bröllopsresa
Har ni några bra tips på vart man skall åka på bröllopsresa? Det får inte vara något bad och solställe för jag är allergisk mot uvstrålar.Men lite sol gör inget,man kan ju inte undvika den helt inte ens i Sverige.//Marina

Det beror ju lite på hur mycket pengar ni hade tänkt att lägga på resan och hur länge ni vill vara borta?

Resan får kosta högst 30000 jag har inte funderat på hur länge vi ska vara borta 1 vecka minst eller mer.// Marina

Jag rekommenderar Lofoten! Såååååååååååååå otroooooooooligt vackert. Man kan åka året om, men sommaren är säkert trevligast. Att åka med bil är åxå att rekommendera så ni kan se mycket. Åka hela vägen, från Narvik och ut till yttersta udden. Tror vi tog 3-4 dar på den "korta" sträckan, men man kan gott ta några dagar till och stanna lite här och där.

Många gillar ju att åka iväg till typ västindien och bo på något fint all inclusivehotell på sin bröllopsresa. Men personligen skulle jag nog föredra en lite mer aktiv resa. Kanske Lofoten som #3 rekommenderar. Alternativt Island som är ett spännande land. Och det går ju att göra resan lite extra speciell tex genom att kosta på sig att hyra jeep/helikopter/båt med guide. Kanske avsluta med att hyra bröllopssviten på något fint hotell i Reykjavik.
mvh
Oskar

*vill åxå*

#5 Vad? Gifta dig eller åka på jeepsafari på Island? :)

#6> Gifter mig gör jag nästa helg… :) Så den bocken kan jag snart bocka av. Men åka till Island och Lofoten (igen) vore najs. För vår del bär det dock av till Krabi, Thailand. Ska snorkla järnet på bröllopsresan och äta massor med god mat. Mmmmm….
Vi åkte till Buenos Aires på bröllopsresa. Det är min favoritstad i världen. Och gillar man att dansa, så finns det hur mycket billiga danslektioner som helst, framför allt tango, naturligtvis, men även salsa och annat. Argentina över huvud taget är väl värt ett besök. Där finns allt!

Jag har varit till Buenos Aires flera gånger men funderar på New York har någon tips om vad jag ska göra där?// Marina