Resor iFokus

Resor

Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1299 ggr
Eazyy
0

Italien (Rom)

Igår vann jag en resa till Rom (För 2 pers.) + 10.000 i fickpengar! :D
Det blir första gången jag besöker Rom :)

Någon som har varit där och vill berätta lite? :)

Smex
0

Grattis Grattis!

har inte varit i Rom men ville bara gratulera =)

Oskar
0

Grattis till resan! Puttade upp en artikel som handlar om Rom. Där hittar du en hel del tips.

mvh
Oskar

Eazyy
0

#1; Tack!! :D
#2; Tack!! ;D Ska kolla artikeln :)

Marreme
0

Hallå

Jag var i rom i fyra underbara dagar! Kan bara säga att det e en helt underbar stad. Jag blev helt föräskad…Det e gansaka dyrt att handla där och männsikorna var lite otrevliga ibland..

Jag tyckte att det var väldig lätt att ta sig runt med både buss och tåg..

Annars så finns det så mycket att se och göra.

Grattis och lycka till med resan =)

Eazyy
0

#4: Tack! Låter spännande! :)

Någon som vet ungefär hur lång tid det tar att flyga, hur många timmar ungefär? :)

Usch, hatar att flyga! Flög senast för 6,5 år sedan (A)

CarolineJ
0

grattis!!! får man fråga vad det var för tävling?

Pernilla
0

O vad härligt! Jag älskar Rom. Det som är så fantastiskt är att det är så nära mellan allt man vill se - det är bara att promenera omkring…

Min rekommendation är att undvika de restauranger runt spanska trappan där du ser för mycket turister som äter… Ta dig gärna på andra sidan floden till Trastevere, där finns det mysiga restauranger med riktigt bra mat. Unna dig att åtminstone en gång under resans gång äta en hel italiensk måltid med förrätt, pasta, huvudrätt och efterrätt.

Bestäm dig för vilka saker du vill se men lämna många blanka luckor i programmet, för rätt vad det är råkar man gå förbi nån park eller nåt hus eller något annat som verkar spännande och det är en sådan härlig stad att bara få upptäcka som den kommer.

Ha så härligt!

//Pernilla

miwi
0

JA, GRATTIS,  vi har också förälskat oss i rom, var där i maj förra året, en perfekt tid kändes det som, varmt men inte svettigt. vi åkte till rom, därifrån åkte vi ca 3 timmar med tåg till en mindre stad, besökte pompej och amalfikusten, och lite annat. i rom var vi i 3 dar sammanlagt, vi tyckte dock att det räckte, njöt så mycket mer av resten av landet. 

BEKVÄMA SKOR ÄR ETT MÅSTE, DET FINNS SÅÅÅ MYCKET ATT SE I ROM. ta gärna en tur med hoppa-på-bussarna, du hoppar på och av hur du vill , när du vill , under en hel dag. dom tar dej till de flesta sevärdheter.

billiga guccikopior? det finns gatuförsälare i varje gatuhörn. pruta myyyycket. jag köpte mina väskor för ca 100 kr styck, de ville från början ha 400.

rom är en underbar, levande och häftig stad, upplevde inte otrevlighet nånstans, men om du nu har 10000 i fickpengar, ta gärna tåget till andra ställen också, italien är VaCKER

felixifokus
0

wow, grattis! Rom är nog det ställe man ska åka till om man åker på EN resa utanför Norden i livet, det finns så mycket av vår västerländska historia där på en liten yta.

Vatikanstaten får du inte missa. Trastevere är mysigt. Tivoli och Villa d'Este är trevliga utflykter en kort bit utanför Rom.

Eazyy
0

Tack så mycket för alla tips!! :D
Kommer att bli jätte roligt! :D
Någon som vet hur lång tid det tar att flyga till Rom, hur många timmar? ;D

miwi
0

3.5 - 4 h ungefär