Resor iFokus

Resor

Etikett1-afrika
Läst 900 ggr
Mela
0

Tunisien?

Någon som vet något om Tunisien? Är det värt att lägga semesterpengarna på en resa dit?

Oskar
0

Jag var där på en charterresa för länge sedan. Gillade Tunisien, när vi var där var det inte alls exploaterat så det kändes ganska exotiskt. Fast det var säkert 10 år sedan så det ser antagligen annorlunda ut nu. Mne finns fina stränder och en hel del att göra. Har hört att det ska finnas fina golfbanor…även om jag aldrig provade dem. :) Vi gjorde däremot en tvådagar minirundresa som var bra. Rida kameler i öknen, besöka människor som bor i grottor (Matmata tror jag det hette), se hägringar m.m. Intressant! Så nog kan jag rekommendera Tunisien. Tror dessutom att det hör till ett av de billigare resmålen runt Medelhavet.

Oskar

Kråkis
0

Var i Tunisien förra sommaren med min syster. Det var…intressant, först och främst var det väl ingen vidare idé att åka två ensamma tjejer. Det var minst sagt jobbigt och de flesta andra som var där åkte också mycket riktigt med pojkvän eller föräldrar. Sen åkte vi ju i juli och hamnade mitt den en-gång-om-året-Sahara-vinden som drog med sig en temperatur på 47 grader. Varmt. Sen blev syrran magsjuk och fick värmeslag…tja, kanske inte den perfekta semestern? Men det är ett vackert land, med roliga marknader och långa stränder och god mat! Jag ska nog försöka en gång till, någon gång.

Kråkis

CarlS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min dotter var i Tunisisen förra året. Tog denna bilden bland annat på en mycket trött gammal åsna!

Just nu är hon i Mocambique i fem månader. men hon tyckte om Tunisien. Red bland annat vid Saharas kant på kameler…

Kanske bra start om man vill se Afrika?

//CarlS

Pernilla
0

Tyckte Tunisien var fantastiskt. Varmt och vackra stränder, god mat och mysiga basarer. Det är ju krångligt att vara tjej förstås, men jag tycklte inte det var så problematisk bara man verkade lite lagom bestämd… det var värre för "veligare" reskompisar… Kan varmt rekommendera Sousse. Sedan råkade jag förstås ut för den sedvanliga magåkomman men det får man ju liksom ta…

CarlS
0

Det var i Sousse Rebecka var också..:) Hon sa något om flirtiga pöjkar…

/CarlS

Spendrups
0

Jag va i sousse och det är inget att rekommendera. inte mkt sol. smuts i havet. tåg överallt och trafik. nej ush

tezzie
0

Jag har varit i hammamet och där var det jättefint, dock hade vi regn 6 av 7 dagar…

Men ett vackert land, lite trist mat, jobbiga försäljare (vi var enbart tjejer som åkte). Men skulle gärna åka tillbaka igen :)

*** Kärleken övervinner allt ***

Chrihanna
0

Jag har varit på Djerba, en mysig liten ö. Vi åkte även in mot fastlandet och gjorde utflykter och såg de klassiska sevärdheterna.

Jag skulle gärna åka dit igen, dock tror jag att både Hammamet och Sousse är lite för "exploaterade" för min smak, så det blir nog Djerba igen isåfall.

Oskar
0