Flygtips?
Jag ska flyga riktigt långt för första gången i april. Har bara flugit kortare sträckor förut. Jag skulle tycka att det var jättekul om ni som flygit långt vill dela med er av tips på vad man kan göra om man har långtråkigt. Skulle även uppskatta att få höra lite om era erfarenheter av flygningen. Tack! :-)
Mvh Therese

För mig är det bara korsord eller soduku som gäller :) men om man lätt blir åksjuk så kanske det blir jobbigt. hur lång är flygningen för på alla flyg jag varit på som varat mer än 2 timmar så har det visats film.
ett annat tips är planering, medan du sitter på planet så kan du anteckna lite vad du vill eller måste göra när ni landar.
annars kan man också sova lite mindre dagen innan du åker (bara det inte blir för lite hehe) då lär du somna på planet hehe

Jadu… vissa roar sig med att agera spegelbild till andra… upptäckte jag. Så det är ju ett tips. Inte lika kul för den som blir utsatt dock… satt brevid en kille som knöt skorna samtidigt, bytte kanal på tv:n samtidigt, fyllde på sitt glas samtidigt… ja u name it. Jäkligt speciell resa…
Jag brukar kolla på film, sova, läsa, lyssna på musik, skriva, åker du med nån kan ni spela spel och göra stafettskrivningar (lika kul som när man var barn bara man tränar lite så det blir mer sammanhängande.)… vad kan man mer göra? Har man tur hamnar man brevid någon íntressant människa och det är ju det roligaste med att resa… men har man otur möter man såna som spegelbilden jag satt brevid. Lite enerverande kan man säga… haha!
Du behöver inte oroa dig, det kommer inte att kännas som en så lång resa som det verkligen är… man blir ju sysselsatt av flygvärdinnorna som fyller på mat och dryck hela hela tiden… du kan ju dricka rödvin oxå, det har jag "hört" att folk gör ibland oxå… ;)
Trevlig resa!
#1 - Flygresan ska ta 8,5 timmar. Det blir troligtvis SAS eller China Air som vi flyger med.
#2 - Tack! :-)
Beror på åt vilket håll man åker…
Över atlanten åker man oftast (har jag gjort i alla fall) dagtid och då kan man titta på film…de visar minst 2 filmer som är nya för oss svenskar)
Åker man mot asien så går flyget ofta under natten och då är det bra att sova …men filmalternativet kvarstår… :)
L
#4 - Vi har fått veta att flyget går ca 17.00 från Arlanda till Kina.

Om flyget går kl 17 så borde du ju kunna sova några timmar. Annars är ju ett bärbart tv-spel en höjdare…
Läsa och sova…
(Själv har jag ofta besökt cockpit, men det kan man nog glömma i dessa tider.)
#7 - Så synd…jag tycker det vore überintressant att få kolla i cockpit någon gång.

ja, mina barn frågade i vintras om man kunde ta sej en titt, men fick ett nej, säkerheten , sa dom.
läsa, sova, titta på film, och på långresor så ska det ju ätas hela tiden.. stickning eller handarbeten ?

#9> Får du verkligen ta ombord stickor nuförtiden? Det borde ju verklgien kunna räknas som vapen! ;-)
#0> de visar ju oftast massa menlösa filmer som man kan titta på, eller så kan man lyssna på radio. Hörlurar kan du köpa på flyget. En bra bok funkar ju annars… Ta med uppblåsbar huvudkudde och öronproppar! Ibland har man dryga personer i närheten som väsnas till vansinne.
Glöm inte sprattla med benen mycket, ev ha stödstrumpor, försöka röra på sig då och då och inte sitta med benen i kors… Blodproppsvarning när man flyger långt. Specielllt som tjej. :-o
#10 - Tack för alla tipsen! Ska tänka på att röra på mig. Min mor har sagt att hon kanske skriker om jag ställer mig upp. Hon ska flyga för första gången och tror att hela planet lutar om en person går på toa…hehe :-)