London
Har börjat att planera en liten weekend semester till london i vår. Fick ett tips utav en bekant som nyligen varit där att jag skulle hyra rum på svenska sjömanskyrkan. Skulle tydligen vara billigt. Har ju inte tänkt att spendera en förmögenhet på boende och undrar därför om någon har erfarenhet utav sjömanskyrkan i london eller om det finns någon som vet något annat ställe där man kan komma undan billigt med boende?
"Chaos is a friend of mine."

Hur billigt är billigt?
Vi var lite vågade och använde en tjänst som fanns på flygplatsen. Marcherade fram till en desk, bad om billigt men ändå hyfsat centralt boende och fick ett hotell bokat. Sen var det bara att åka in till stan. Blev mycket nöjda. Minns dock inte vad hotellet hette, har för mig att det låg nära Victoria Station.
Se upp för extratillägg som "kontinental frukost" mm.

http://www.hotelreservation.se/
Bra sida för billigt boende! :)

på svenska sjömanskyrkan kunde man hyra ett rum från 18 - 30 pund. Jäkligt billigt skulle man väl kunna säga men om jag kunde hitta något billigare skulle jag bli ännu gladare. Har för mig att jag läste någonstans här på sidan om något vandrahem som endast tog runt 10 pund per natt, eller är jag ute och cyklar?
Sen en lite extra fråga. Har bokat flygbiljetterna via ryanairn och fick två styck t/r för 680 kronor inkl skatter o avgifter. Vilka mer avgifter kan jag vänta mig, tex för packning o inchekning? Och hur mycket kostar det att ta sig från flygplatsen till staden? Vill veta så mycket som möjligt med tanke på att detta är den första resan utanför sveriges gränser jag och min sambo gör på egen han så ge mig så mycket info som möjlig:D

#5> Avgifterna hittar du på ryanairs hemsida. Tror nog de har priser för buss där med! :)
10 pund per natt låter läskigt billigt, låter som om ni får sova i sovsal då… hehehe… ute på vischan. Då kostar det säkert lika mycket att ta sig in till stan ändå?! Bara en fundering.
Vandrarhem heter "Youth hostel" för det mesta i england. Testa googla på detta kanske, tillsammans med "London".

Har nu hittat en tjej som hyr ut sin lägenhet mitt i stan för 1500 krónor i veckan. Skrev o frågade vad hon skulle ha för en helg. I så fall kostar det ju lika mycket som bo hotell som att hyra utav henne om inte billigare…. Väntar svar nu:D
#5 Jag har hört att man får betala extra för allt bagage med Ryan Air. Det ingår normalt 20-30 kg med andra bolag.
Från Heathrow kan man ju resa med tåg, där samma biljetter sen funkar på tunnelbanan. Vet inte hur det funkar från Stanstead.

Billigast från stansted är bussen. ligger runt £8
Kolla in hostelworld.com :) Om du åker med ryanair och därmed från Stansted så åk buss med Terravison.it kostar £14 t/r.

Det stämmer att det tillkommer kostander för ex. bagage med ryan air. Var noga med att testa olika val och syna allt vid bokning så kan priset hållas nere annars kostar det mycket mer än vad de gör reklam för.