Tips om Samos, Grekland.
Är det någon som har lite tips om vad som kan göras på Samos när man bor i Phythagorion 30/7-6/8? Blir jätteglad för svar.

De ska visst tillverka fina viner på Samos så det måste ni ju dricka!
Oskar

#1: Jag & min sambo ska testa lite vinprovning, men försöker hitta redan nu lite aktiviteter utanför bad&sol under vår vecka där.

De viner från Samos är HELT underbara!!! Köpte med oss 10 flaskor, de flesta vita och rosé. Till den som vill åka till Samos för att köpa lite extra gott vin kan jag rekomendera de vita vinerna Samena och Samena golden.

Gissar att de inte finns att köpa på systembolaget?
Oskar

#4: Helt rätt gissat. Finns endast på plats på ön att köpa. Det är ju nästan att man skulle kunna åka ner till Turkiet för att någon gång åka över med båt till Samos för att köpa mer vin. Måste bara hitta "rätt" turkisk stad och flygplats dock.
/Anna.
# 5 Det går båt från Kusadasi till Samos flera gånger per dag på sommaren, men du skall dit också…..Blir det inte billigare (och mera vin!) om man åker flygstol till Samos och fixar billigt boende????? Kolla min hemsida, finns under min presentation!
# 3 Var ni på vinfabriken på provsmakning? Min kompis som bor på Samos (och har hotell!
) ordnade så vi kunde komma dit förra året. Vi blev guidade runt hela fabriken, muséet och fick provsmaka alla deras viner!

#7, tyvärr så var vi inte på någon vinfabrik då vi koncentrerade oss på att slappa i solen och vi var där bara 1 vecka.