Enerverande artikel
Läste i någon tidning, minns inte vilken, en spalt där det var fritt att fråga den sk "rese-experten" och en tjej frågade hur man bäst tar sig runt i Indien…
Den sk experten kom då med svaret att tåget är det bästa sättet att se landet på och att andra klass var hur billigt som helst.
Jag måste säga att jag blev lite irriterad över svaret. Den som åkt tåg i andra klass i Indien skulle inte rekommendera det tror jag… jag älskar äventyr och är inte så extremt noga med att det ska vara flashigt eller så… jag tar vad jag får och uppskattar upplevelser utöver det vanliga… om inte annat har man roliga reseanekdoter när man kommer hem… :)
En kort beskrivning av tåget i indien… TRÄBÄNKAR så smockade med folk att man praktiskt taget sitter i famnen på varandra… blir man inte som vit tjej antastad någon annanstans i indien så blir man det där.
Ja, jag ville fråga expertisen om han verkligen åkt tåg i indien… vilket jag starkt betvivlar… men ingenstans kunde man kommentera inlägget… hoppas den stackars tjejen inte tog tåget, säger jag bara… :)
Misstolka mig rätt, jag älskar indien… men indiska tåg alltså… nej tack!

Ska man absolut åka ska man välja första klass (motsvarar typ svensk andra klass). Ett tips bara.