Resor iFokus

Resor

Etikett7-resa-med-barn
Läst 2641 ggr
CBA
0

Utomlands med småbarn

Vi ska åka till Bulgarien i sommar och jag undrar hur ni som har småbarn gör med maten när ni är utomlands ?

Han kommer vara 18 månader då….man kan ju om man vill köpa på sig ett gäng med barnmatsburkar och ta med sig men det blir ju väldigt tungt att bära på i resväskan, det ska ju med ett gäng blöjor oxå.

Ge mig gärna tips på hur ni löser det och om det är något annat "bra att veta" ni känner till :o)

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

AndersE
0

Sist jag reste med lillan (som var 18 månader då) hade vi sex barnmatsburkar med oss som reserv. Alla kom hem igen…

CBA
0

Jag har bara varit utomlands 3 gånger i mitt liv (2ggr grekland och en gång teneriffa) och har inte tänkt på hur utbudet för barn och mat sett ut.

Hurdan mat har de i Bulgarien, någon som vet ?

Vart var ni då AndersE, vad hade för barnmenyer ?

AndersE
0

Kryssning - snäll mat - även på utflykterna.

AndersE
0

Det beror ju lite på barnet, och vad det brukar äta - bara burkmat eller familjens mat.

Min tös brukar få det vi har - även när det är lite stark kryddning.

Burkarna var ändå en trygghet - är man på restaurang t.ex kan man ju bara be att få en burk värmd.

CBA
0

Han får av våran mat ibland, om det inte är för hårt kyddat men han brukar vara lite skeptisk till annan mat än burkarna *suck*

Men skam den som ger sig….i övrigt äter han allt som ställs framför honom.

Vi får göra så att man iaf har med oss lite burkar ifall det skulle behövas….han är ju fortfarande bara ett år och mycket hinner ju hända på ett halvår :o)

AndersE
0

Ja, burkarna är nog lite som paraply - det regnar bara när man glömt paraplyet hemma…

CBA
0

:o)

Linda
0

De har nog barn i Bulgarien oxå;)

CBA
0

*skratt*….tror du ;o)

Emma
0

Jag har inga barn och har aldrig rest med några. Men barn är väl ganska olika? Jag var åksjuk som tusan och kräktes så fort vi satt i en bil, så det ingick i planeringen. Vi reste ändå, mintgodis och sagoband löste det mesta.

Intressant att tråden "att resa med djur" fått så mycket mer respons än den här tråden.

CBA
0

#10 Ja du…det verkar vanligare att man reser med sina djur än att man reser med barn ;o)

Tack för ditt tips iaf :o)

Oskar
0

Jag tror inte att man som förälder ska inbilla sig att ett litet barn njuter av tex två veckor i thailand…ett litet barn föredrar nog att sitta hemma på gräsmattan och kravla runt.

Oskar (som inte har barn och inte borde uttala sig. :) )

CBA
0

#12 Vi ska till Bulgarien i 1 vecka i september och då är det runt 23-24 grader där enligt resekatalogen så SÅ bedrövligt varmt kommer det inte vara….det är därför vi valde att åka dit, just för att inte behöva utsätta barnen för extrem hetta ;o)

PS. Vi blir bjudna på resan av mina svärföräldrar då den ena av dom fyller 60 och vill då bjuda oss alla (svågern och min familj) på en liten resa…då kan man ju inte tacka nej tycker jag :o)

Mvh CBA

reddie
0

Tror nog att det finns barnmatsburkar att köpa men tycker att du ska ta med ett par tre stycken ändå. Dricker han välling? Det är ju bra om han gör det för då får han i sig vätska också. De flesta barn gillar ju spagetti och köttfärssås så det kan ni ju ge honom.

CBA
0

#14 Han är 18 månader när vi åker så om han fortfarande dricker välling då återstår att se….hans bror vägrade välling när han var två år.

Jo några burkar som back up tänker jag nog ta med IFALL….!

Jag gissar att det säkert löser sig när man väl är på plats, det är bara jag som i vanlig ordning inte gillar att ha kontroll över läget och stirrar upp mig i onödan….väl ?! :o)

reddie
0

Jo man blir lite stirrig, det är mycket som ska tänkas på innan resan. Vi köpte några burkar mat som vi skulle ta med oss men de blev såklart kvar i skafferiet. Men detlöste sig ändå. Nu var ju min flicka äldre än din lille så hon åt ju det mesta. Men eftersom det var så varmt så åt hon inte så jättemycket. Det blev mycket glass och frukt och hon drack välling morgon och kväll.

jonnyroland
0

allt går bra bara man har huvudet på skaft** fråga på resebyrån om råd var som finns att köpa osv. men det är inte jobbigt att ta med det du behöver till dem små..

ett måste när man åker är STORT TÅLAMOD men det visst du nog redan.

mvh maud

Vargtass
0

Dricker han fortfarande välling när ni åker, så ta med välling för hela resan! Jag vet inte hur det ser ut i just Bulgarien, men välling är något som nästan bara förekommer i de nordiska länderna.

CarolineJ
0

När jag va i bulgarien så åkte vi hela familjen. 2 vuxna o 2 barn. min yngsta syster va då 2 år.

Mitt största tips är: undvik griskött och kyckling.

Vi blev alla magsjuka… alla utom minstingen som fick barnmat. och då försvann 3 dagar för oss. 2 dagars illamående och ett hemskt springande till toaletten och sen en dag av total utmattnad. som tur är så va vi där i två veckor annars hade vi knappt fått något i och med att 3 dagar spenderades på hotellet. sista veckan åt vi istället goda sallader, pizza (margharita med oliver och svamp eler jag "funghi" som den heter) spaghetti carbonara utan skinka.

Hoppas ni får en underbar resa utan sjukdomar!