Lissabon
Funderar på att åka till Lissabon i sommar, undrar om något annan varit där och har några tips. Kan man bad aoch sola där? Känner att det är något jag gäna vill göra.

Jag vill också åka dit. Varför svarar ingen på den här tråden? Klart man kan sola och bada där. Men annars tror jag Lissabon är ganska stort och bullrigt. Jag skulle nog hellre åka söderut längs kusten. Men vad vet jag.
Säg till när / om du bokar!
Jag har varit där några ggr. Blev iofs omhändertagen av portugisiska vänner. Lissabon är som vilken storstad som helst. Vad jag vet finns det inga milsvida stränder alldeles i närheten. Men små beacher kommer jag definitivt ihåg.
Jag tillbringade en vecka söder om Lissabon och där var det gott om ständer - vattnet var dock ganska kallt. Vill man ha mer medelhavskänsla är det Algarve som gäller.
Testa sniglarna som ser ut som små trädgårdsniglar (men en liten snäcka på ryggen) - caracois - de är jättegoda. Man fiskar upp "köttet" med en knappnål och suger sedan i sig innehållet.

#2 Oj, jag som var så sugen på att åka till Portugal. Är sniglar det bästa så blir jag lite tveksam :)
Petar upp den här tråden eftersom jag åker till Lissabon på Lördag.

Stränder i Lissabon finns det inga men nära utanför….
Men vilken underbar stad… så mycket att titta på.
Missa vad du än gör inte deras shoppingcentrum… faktiskt en upplevelse bara dom…. stora som bara den… ja till och med tivoli inom hus *ler*
Och sen köp med dig portvin *ler*