Resor iFokus

Resor

Etikett2-asien-australien
Läst 1098 ggr
Yeahsussu
0

visum till australien

Hejsan! Jag fixade mitt visum till australien i november. Jag gjorde det via Internet (det stod att jag skulle göra så) och jag fyllde i det som dom ville ha. Sedan fick jag svar samma dag att mitt visum har blivit godkänt och jag fick ett "visum-nummer". Är det inget mer än så? Jag var beredd på att det skulle ta ungefär 3-4 veckor och att jag var tvungen att göra läkarundersökningar osv osv!

Det enda i pappersväg som jag har är mitt mail som jag printat ut, och en preview version av själva visumet som jag också printade ut när jag skrev det klart. Jag har bara en känsla av att nånting är fel, det gick FÖR enkelt :o) Har nån erfarenhet av visum till australien?

Oskar
0

Ja det lär ju onekligen för lätt för att vara sant. :)

Men det simplaste är väl att ringa och höra.

http://www.sweden.embassy.gov.au/

mvh
Oskar

Yeahsussu
0

Tydligen är det inget mer än så! Min kompis reste till Sydney i början på veckan, och det hade gått lika snabbt att få visum för honom också.. :o) Kanske det inte är så många som söker visum denhär tiden på året.. :o)

marwes
0

Så enkelt var det när vi åkte för ett par år sedan också. Sedan får man bara en fin stämpel i passet när man kommer som visar att man får vara kvar ett år och jobba.

Enda gången det är krångligare är om man är nån särskild sjukdom, en av tjejerna jag åkte med har en blodsjukdom, typ kvinnliga varianten av blödarsjukan och hon var tvungen att göra en läkarundersökning för att få sitt visum..