Ju mer man reser...
… ju mer vill man resa, känner jag mer och mer! Någon som håller med? Och ändå är jag ju inte missnöjd med mitt liv här hemma, men det finns så mycket att uppleva även annorstädes…
Har även insett att ju fler ställen/orter/länder man besöker ju fler platser vill man återvända till samtidigt som man förstås har många, många spännande resmål kvar att besöka en första gång - men eftersom man då inte har varken obegränsat med tid eller pengar så får man ju välja och försaka (även I-lands-problem är problem…:) Jag kan faktiskt bli riktigt vemodig när man blir tvungen att välja mellan två resmål, att återvända eller besöka ett nytt, det är frågan…
Någon som känner som jag, lite melankoli kring val och försakelse av resmål?
Ohja, jag känner precis igen mig!
Särskilt det där att vilja återse - samtidigt som man ju då missar chansen att se något nytt. Det gäller ju även när man reser någonstans man varit…
Vi var i Paris några dagar. Hade båda varit där innan, och nu skulle vi verkligen se nya delar av Paris. Men nog blev det återbesök…

Och så känner man sig samtidigt lite bortskämd, för att man ens har möjligheten att välja…
Fast det är ju sannerligen avkopplande att kunna återvända, just för avkopplingens skull tror jag det finns mycket att vinna på återvändande till hemtama resmål:)
Nu kan jag dock t o m känna att det är ganska skönt att INTE vilja återvända till ett ställe, been there done that, trevlig upplevelse, men inget mer liksom.

Kanske har med åldern att göra? Ju äldre man blir dessto mer trygghet söker man?
Tror också att när man blir äldre så inser man att det inte är resans längd (i km) som avgör om man kommer att upptäcka nya spänannde saker. Övertygad om att man kan resa till samma ställe många gånger och fortfarande upptäcka nya saker. Att upptäcka en ny restaurang på sitt stam-resmål kan nog vara minst lika kul som första gången man besöker pyramiderna.
mvh
Oskar

Men jag undrar om det har med åldern att göra… På något viss kan jag nästan mer känna att i delar så har man den inre tryggheten som gör att man istället vågar prova nya saker, nya platser osv ju äldre man blir, på ett helt annat sätt än man vågade som yngre.