Skriva listor
Brukar ni skriva listor när ni är på semester på vad ni ska komma ihåg att ta med nästa gång?
Stolt ägare till tre La permer
Japp, alltid!
Ja, fast jag skriver listan innan jag reser. Sen spar jag listan till nästa resa och lägger till eller drar ifrån .
Vi pendlar så jag har alltid en lista i datorn som jag fyller i så fort jag kommer på nåt.
#0: Det gör jag alltid och sparar på datorn. Lite olika listor för korta respektive långa resor och för olika årstider. Sen har jag också en lista för stugsemester så jag får med termos, muggar, salt & kryddor och slipper köpa det i onödan.
Jag tycker det är jättepraktiskt med mina listor (min man har inga!). Nu senast i höstas hittade jag en sistaminutenresa till Österrike där priset var under halva normalpriset och vi kunde lätt utan besvär åka iväg med en dags varsel!
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Jag sparar mina packlistor i "molnet" och märker dom med destination och antal dagar. Så sen när jag ska göra en ny resa så utgår jag från den packlista som närmast matchar den resa jag ska göra.
Oskar