Resor iFokus

Resor

Etikett9-övrigt
Läst 108 ggr
MonicaLagerquist
2024-07-19 07:13
0

Planering

Hur noga planerar ni era resor innan ni åker iväg?

Stolt ägare till tre La permer

kamera0710
2024-07-19 08:05
0

Ser till att ha en packlista.

Herveaux
2024-07-19 08:37
0

Bara jag vet att jag har tak över huvudet (dvs bokat hotell) så brukar resten lösa sig.

// Harley

Maria
2024-07-19 08:52
0

Vi har ju luffat en hel del så planeringen har handlat om sevärdheter och utflykter.
Boendet har blivit överraskningar 🙂

/Maria

CasaRamon
2024-07-19 09:36
0

Jag har en lista över viktiga saker att packa ner, som jag prickar av.

Maria
2024-07-19 11:27
0

Vi brukar ha minimal packning.
Brukar alltid tänka att det mesta finns att införskaffa vid behov.

/Maria

[solljust]
2024-07-20 16:02
0

Jag brukar boka så spontant kan från den ena stunden till den andra få för mig att dra iväg så planering nej det bryr jag mig inte om jag tar det som det kommer och behöver inte planera det blir mer spännande och givande så.

Åker med endast handbagage med några få undantag oavsett vart i världen jag ska och köper in kläder på plats som jag sen tvättar upp och skänker till behövande däremot är jag väldigt noga med hotell jag har höga krav och det tycker jag man ska ha.

Jag minns en väninna vi skulle bege oss iväg och hon var en sån där sabla planerare allt skulle ordnas innan jag höll på att smälla av och jag är van att resa själv i världen men hur det var nu skulle vi åka tillsammans var det sagt.

Jag blev så less på hennes planerande så jag ställde in alltihop jag vägrade att åka med någon som skulle ha varje minut varje plats planerad med alla sevärdheter med allt jag klarade bara inte av det 😂

Men sen var jag fräck nog och drog iväg själv samma datum samma land utan henne det bästa jag kunnat gjort för vem vill ha en bromskloss som planerar allt gudars skymning våga leva lite och slappna av då ges dom absoluta bästa möjligheterna 😎

MonicaLagerquist
2024-07-21 07:52
2

Normalt sett bokar vi resa och hotell när vi åker till Thailand Nu har vi bokat flygstolar och bokar hotell av en bekant som hyr ut på Koh Lanta.

När vi åker med Buster brukar vi veta på ett ungefär vart vi ska och he ett mål.Men resan dit och hur vi ska natta bestämmer vi under vägen

Om en knapp vecka ska vi iväg med Buster igen Vi åker den 26 Juli och har en bokad visning på ett yxmuseun sex km utanför Gnarp den 30 Juli.
Mannens far är sjösatt i Gnarp så dit ska vi också Men hur vi tar oss dit det ger sig.

Stolt ägare till tre La permer

Oskar
2024-07-27 17:10
0

Jag brukar inte planera in exakt vad jag ska se och göra, däremot gillar jag att läsa på ganska noga om resmålet innan vilket gör att jag har relativt bra koll sen när jag väl är på plats. Ibland ser eller gör jag knappt något av det jag läst om, och ibland blir det så att jag gör allt.

Är det sådant jag absolut inte vill missa så bokar jag det hemifrån, till exempel safariturer eller om det är en speciell tågresa jag vill ha bra platser på.

Oskar