Ditt värsta reseminne.
Vilket är ditt värsta reseminne?
Stolt ägare till tre La permer

Ett var när vi blev bestulna på mannens resväska på bussen hem.
En bilolycka när en reseledare somnade vid ratten. Men alla i bilen klarade sig oskadda.

#2 oj det var illa
Tur att ingen skadades
När jag var förkyld när vi skulle till Spanien, med mellanlandning i Norge. Jag brukar aldrig ha feber men just då hade jag såklart det. Under hela resan ville jag bara få sova, men var först tvungen att hålla mig vaken i bilen i flera timmar för att hålla föraren sällskap. Vi var alldeles för tidiga på Arlanda. Där var det iskallt och ingenting var öppet. Eftersom vi bara hade handbagage och jag vanligtvis inte fryser hade jag inga vettiga kläder med mig, så jag låg några timmar på en väldigt obekväm bänk och frös så jag skakade medan jag verkligen försökte sova. Jag brukar kunna sova vartsomhelst men där gick det inte.
På flyget hamnade jag bredvid en affärsgubbe och hann tycka lite synd om honom eftersom alla kunde se och höra att jag var dunderförkyld. Jag däckade så fort jag fick på mig bältet, blev väckt alldeles för fort för att vi var i Norge och skulle byta flyg, somnade igen direkt på det nya flyget och kunde ha mördat flygvärdinnan när hon väckte mig för att det serverades frukost (det var givetvis inte hennes fel).
Väl i Spanien hade vi massa krångel med ett parkeringshus innan vi äntligen kom fram till vår destination. Tanken var att vi skulle ta något att äta innan vi skulle vila en stund, men jag somnade bokstavligen sittandes vid bordet och blev skickad i säng. Tror faktiskt förkylningen gav med sig ganska direkt sen. Så resten av resan var det inget fel på. Men den flygresan vill jag inte göra om, haha
(Och detta var såklart innan Corona, idag hade jag inte rest förkyld och förmodligen inte fått gå ombord på något av planen heller, med all rätt!).
//Jessie

#4 Tur att det var innan Corona.

En gång när vi mitt i vintern kom hem till Arlanda gick vi veta att pga att planet inte fått flyga över Ryssland så hade all packning förutom barnvagnar lämnats kvar och skulle komma med ett annat plan ett par dagar senare. Det var bara att ta dig hem utan ytterkläder och invänta bagaget som kom hem till oss tre dagar senare.
#6: Men varför fick inte bagaget följa med planet som ni åkte med? Gissar att det inte flög över Ryssland.

På grund att Ryssland stängt sitt luftrum måste vi flyga runt och en extra omgång flygpersonal behövdes och mer bränsle fick bagaget stanna kvar och kom med ett annat plan som också flög runt Ryssland.
Jag misstänker att de delade upp väskorna på olika plan.

Hmm…jag har nog inget riktigt hemskt reseminne trots att jag rest en hel del.
Jag har väl blivit magsjuk någon gång eller två…och så har det ju blivit en hel del jobbiga förseningar och ombokningar av flyg. Men inget som är riktigt hemskt.
Oskar

Vi åkte till Thailand och när vi landat i Thailand så bröt Corona ut. Vi kom hem som vi skulle men det var 52 överbokningar dom inte kom med vårt plan till Sverige.
N
Det landade två plan från Thauingefär samtidigt på Arlanda. Då bestämde tullen att alla väskor skulle scannas så där stod vi som.packafe dollar medans en persons väska i taget scannades.inte kul att stå där men vad kunde vi höra.
Var till Thailand i mars 2020 åkte med Thai Airways från Oslo. Medan vi var i Thailand blev ju Corona läget värre, så icke norrmän kom inte in i Norge. Så vi blev ombokade av Thai Airways, så hemfärden gick till Arlanda.
Och våran bil stod parkerad vid Gardermoen flygplats 😕
Om aftonen får den late brått🙂
"Kärleken är blind…❤️….men synen återfås genom äktenskap"

Ja det vart lite rörigt där.
Vi kom till Thailand samma dag som UD avråde att resa till Thailand. Det var lite nervöst ett tag.
När jag halkade på akropolis i Lindos på Rhodos och tummen böjdes bakåt med skador på senor och ligament jag hade så ont och hela handen svullnade upp och jag kunde inte använda högerhanden under hela resan. Men hade ändå rätt bra om jag inte rörde handen och tummen gjorde det inte ont sedan men bökigt klä på sig och fixa håret + borsta tänderna var svårt med fel hand. Jag borde åkt till sjukhuset när det hände men ville inte åka dit pga av coronan. Kollade upp allt när jag kom hem inget brutet bara senor och ligamentskador.
En annan mindre trevlig händelse var när jag hade en släng av trolig matförgiftning på flygplatsen i tel aviv. Det tar många timmar att ta sig igenom säkerhetskontrollerna där, det är jobbigt även när man mår bra, jag mådde bättre sedan när vi satt på flyget som tur var.