Resor iFokus

Resor

Läst 301 ggr
CasaRamon
2022-05-01 09:40
3

Mallorca

På lördag åker jag till Mallorca. Hurra. Efter 2 1/2 års uppehåll från resandet. Har inte vågat nämna resan tidigare, då jag varit rädd att kanske pandemin skulle komma emellan, som tidigare 2 bokningar. Jag har nu 4 sprutor så jag känner mej garderad på den punkten. Sen är det ju avstånd och handsprit som gäller förstås fortfarande. Kanske även munskydd.
Det ska bli intressant att se hur hotellet, ett 4-stjärnigt, löser avstånd i restaurangen. Vi har bokat halvpension, frukost och middag.

Sindri
2022-05-01 14:11
0

På fastlandet i Spanien har man tagit bort munskyddstvånget förutom på apotek, vårdinrättningar etc.
På restauranger är allt som vanligt. I många butiker har personalen munskydd och man ser fotfarande en del personer (mest äldre) som bär munskydd både ute och inne.
Ha en skön semester och bara njut. 👌

MonicaLagerquist
2022-05-01 15:55
1

Lycka till.
Vi längtar också iväg men en en valp i huset fungerar det dåligt.

Stolt ägare till tre La permer

CasaRamon
2022-05-01 18:30
0

#1: Tack. Gissar att det är likadant på Mallorca. Samma sak med munskydd, ser man ju även här i Sverige. Är bara så glad att äntligen få åka iväg.

#2 Tack.

CasaRamon
2022-05-21 14:55
1

Nu har jag kommit hem från en underbar semesterresa till Mallorca. Jag hade skrivit ut att jag har 4 vaccinationer på Covid, men behövde inte visa den någonstans. Inget ansiktsmask-tvång varken på flygplatsen eller i planet. På hotellet hade bara personalen mask, + någon enstaka gäst. Däremot masktvång på apotek och buss.
Vädret var helt perfekt. Mellan 23-27 grader och sol. Igår , efter hemkomsten, såg jag att man hade 35 gr. Alldeles för varmt för mej.

CasaRamon
2022-05-21 15:03
1

På flyget, Norwegian, satt man bara 2 och 2, alltså 1 ledig plats vid var 3:e säte. Såvida man inte var 3 i sällskap. På hotellet satt skyltar vid hissarna, att man bara fick åka hiss med den man bor med. Väldigt bra ordnat. Norwegian måste förlora en hel del pengar på att dra in på så många platser. Men uppskattat.

MonicaLagerquist
2022-05-25 18:11
0

Vad bra.

Stolt ägare till tre La permer