Antarktis
Undrar om någon här har åkt till Antarktis? Det är mitt drömresemål sedan barnsben och nu kanske det kan bli verklighet. Hur har ni gjort med flyg? Tänker på att kryssningen avgår från sydamerika, och att man då måste ta sig dit. När jag kikat blir det ca fyra byten och det känns som rätt omständigt.
Jag är dessutom rätt novis på resor, har åkt utomlands som barn, det är ju några år sedan.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Och en praktisk fråga, hur gör man med mediciner när man åker? måste man ha med sig intyg eller liknande?
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Gissar att det är många som har Antarktis som ett drömresmål. Jag skulle gärna resa dit. Men som du skriver är det ju en lång resa bara att ta sig till där själva kryssningen börjar. Och kryssningen är ju vanligen ganska dyr…så för de flesta förblir det nog en dröm…men jag hoppas att du lyckas komma iväg!
Du skriver att det är fyra byten…men jag kollade nu på kayak.se och hittade flyg till Ushuaia (som väl är där kryssningarna avgår?) med endast två byten (från Arlanda.)
Jag skulle höra med de som säljer biljetten till själva kryssningen hur man bäst tar sig dig och hem. De har nog koll på bästa flygen.
Oskar
Ja, jag hoppas verkligen på att vi kommer iväg!
Åh, tack för tipset, vi kikade på flygresor. se, men det där såg ju betydligt bättre (men dyrare, haha) ut. Jag har verkligen noll koll på det där med resor. Vi har kikat på Hurtigrutens kryssningar, och jag hoppas verkligen vi kommer iväg nästa år.
Ja, de borde ju ha koll på det, tack för tipset.
Men är det någon klok själ som har koll på mediciner?

Jag tror att du kan få hjälp med både medicinfrågan och hur man bäst bokar flygresor om du kontaktar Hurtigruten.
Här är en annan stor arrangör av resor du kan kolla på:
https://www.quarkexpeditions.com/antarctic
Oskar
Ja vi kikade faktiskt på quark först, men föll för Hurtigruten då det verkade enklare att planera. Såg dock att Quark hade avgångar från Buenos Aires, så det kanske är värt att se över igen!