Resor iFokus

Resor

Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1958 ggr
Staffan
0

Bila i Norge?

Det råkar inte finnas någon här på sajten som bilat i Norge och vet om det är värt tiden / besväret / pengarna ?

// staffan

Oskar
0

Bilade en del i Norge när jag var liten. Har fortfarande en hel del minnen kvar från de resorna vilket borde betyda att det var minnesvärda resor. Norge är otroligt vackert med alla fjordarna och bergen så visst är det värt besväret och tiden! Däremot gissar jag att det är ett dyrt land att bila i…

Är själv sugen på att göra en weekendresa upp till Lofoten och åka på valsafari.

mvh
Oskar

Pia
0

Uj, uj, har bilat alldeles för mycket i Norge och tycker inte att det är värt det alls…:( Usla vägar, dåliga bilförare, dyrt, dyrt, dyrt - och vill man ha liknande miljö så är det absolut att föredra att bila i Skottland! *min enkla åsikt i frågan…:)*

Oskar
0

#2 Inte skrämma Staffan nu. :)

Men är verkligen Skottland så likt Norge? Aldrig varit i Skottland…men inte har väl de samma typ av natur? Norge har ju djupa fjordar och höga berg som väl inte Skottland har?

Oskar

Pia
0

Jo då höga berg finns där också, det är just det som är så extra bra med Skottland, Highlands och Lowlands, så varierande natur och ja med fjordar också. Mitt hjärta klappar alltid lite extra när man befinner sig i Skottland - så jag tror mig ha levt där i ett tidigare liv, det är alltid som att komma hem på något märkligt vis… Se där, nämn Skottland så blir jag riktigt till mig…:)

johan
0

#0: Har du tittat på sajten Visit Norway? Jag tittade där för något år sedan och tyckte dom hade mycket inspirerande filmer om vad man kan göra i olika delar av Norge.

ps.. Får jag hänga med på bilturen? :)

Mvh // Johan

Staffan
0

Åsikterna går isär med andra ord. Då återstår bara att försöka komma iväg och skaffa sig en egen uppfattning… :)

Johan, självklart får du hänga på - det blir bara dubbelt så skoj och hälften så dyrt… :)

// staffan

Oskar
0

http://www.trollstigen.net/trollstigen1.php

Norges mest berömda väg? Ett måste om ni ska bila!

Oskar