Resor iFokus

Resor

Läst 134 ggr
Calcifer
0

Sista minuten - singel

Jag vet att jag behöver en semester. Efter allt som hänt senaste året med mammas cancer och bortgång. Jag skulle vilja åka på en sista minuten någonstans där jag kan bara ta det lugnt med en bok vid stranden eller poolen. Men jag tycker det är vansinnigt svårt att hitta nåt som inte inkluderar två personer i priset.

Jag menar, jag är inte emot att betala det priset, men samtidigt känns det liksom som att varför ska jag betala för en extra person som inte finns?

Jag vet inte om det finns något speciellt företag som har något för ensamma resare. Och naturligtvis är jag vaccinerad mot covid etc. Det ska ju såklart ske inom alla regler. Kan jag inte följa dem ska jag inte åka.

Jag är inte desperat efter att åka. Men efter allt som hänt känns det som om jag skulle behöva åtminstone en vecka där jag bara kan vara självisk och inte tänka på någon/något annat. (Naturligtvis skulle jag se till att ha bra platser för mina djur att befinna sig på.)

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Pyttelite
0

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

letar du efter en härlig sista minuten-resa med All Inclusive. Då har du kommit helt, hos oss hittar du ofta flera sista minuten-resor där du kan lägga till All Inclusive.
Sindri
1

Måste du åka charter? Det är lätt att hitta lägenheter/hotell att hyra och bara boka en resa.
Det finns företag som arrangerar singelresor, men det är mest för de som är singlar men vill vara tillsammans med andra. Det är naturligtvis frivilligt hur mycket man vill umgås, googla singelresor och se om något passar dig.

CasaRamon
1

När jag reser så bokar jag flyget och boendet separat. Hur lätt som helst. Flyget får man betala direkt, men boendet kan man boka gratis om- och avbokning. Det framgår på prislistan, vilka hotell som tillåter det. I mitt fall alltid Booking.com