Hönsmamma!
Min yngsta dotter har bestämt sig för att åka till Australien, för att resa runt och jobba i februari. Hon blir borta minst tre månader. Eventuellt så blir det i ett år, då hon sökt visum för det. Är det någon som har varit där och arbetat?
Är det något speciellt som hon bör tänka på? Något som jag med er hjälp kan tipsa henne om innan resan?
Skulle kännas bra med lite tips från några som varit där! Eller som vet lite om landet. Om inte annat för mig som känner mig som en överbeskyddande och lite orolig hönsmamma i nuläget.
//Lisbeth

Du får väl åka ner och hälsa på. :)
Nej det är för dyrt och för jobbig och lång resa. Hennes drömmar får inte bli mina mardrömmar (kronofogden):) Dessutom så vill hon resa själv och ska pröva sina vingar helt på egen hand. Men vad spännande! Jag skulle definitivt ha gjort samma sak om det hade varit så på min tid, att man jobbade utomlands! Jag tycker att det är mest roligt. Men visst det är vääääldigt långt bort.
shit, jag kommer aldrig att släppa ut mina barn!
Jag har själv varit ute och rest charter och tågluffa när jag var ung med kompisar så det får dom ALDRIG göra 
Kan man låsa in dom till dom blir minst 25år iallafall?
Det är svårt att släppa taget!! men nödvändigt och man har ju inte mycket att välja på. Barnen har vi till låns. Jag hoppas på att hon är klokare än vad jag var när jag var ung och på utlandssemester
. Jo man önskar emellanåt att man kunde låsa in dem.