Glasgow
Ska snart fara till Glasgow en vecka är det tänkt. Kanske nån som har varit där och kan dela med sig av se-/hörvärdigheter, sjysta ställen att bo på m.m.?
Puben Waxy O´Connors är den mysigaste pub jag nånsin varit på och deras haggis var supergod! De hade traditionell livemusik också, vilket var mysigt. http://www.waxyoconnors.co.uk/glasgow/index.asp
Vi bodde på Euro Hostel som låg bara 1 kvarter från tågstationen + ca 2 kvarter från O´Connors. Där var det både billigt och fräscht! Frukost ingick, vilket det inte alltid gör på vandrarhem. http://www.euro-hostels.co.uk/Glasgow_hostel/
Tyvärr så var vi bara där 1 natt innan vi åkte hem så mer hann vi inte med just där. Hade varit 2 dagar i London och 4 dagar i Högländerna innan :-)

Inte så förtjust i Glasgow alls, för modernt "storstadit" för min smak. Rekommenderar mycket hellre Edinburgh!
#2 - För mig var det tvärtom :-) Lättare att köra i Glasgow och det kändes som att det, trots att det var modernt, fanns en hel del "traditionellt" där. Fast landsbygden är förstås det jag föredrog allra mest + Inverness.
Jag är en tvättäkta lantis, så storstäder är ingenting för mej heller. Det är endast för att kolla in musikscenen och lite konst som jag far dit =)
#1 har hört att de där euro-hostelsen kan det vara lite si och så med, det enda fräscht det andra skabbigt. men har man sovit med råttor i spanien är man väl inte är så kräsen längre..
haggis låter ju spännande om det inte vore för att man är veggie =) pubbar lär nog inte vara så vårt att hitta, de säger ju att det bara är att blunda och gå rakt fram så hamnar man på en =)
högländerna har alltid varit en dröm. får se när man får tid att packa ryggsäcken och ta sig en vandringstur där..
#5 - Det var fräscht i Glasgow iaf, förutom fönstren som var väldigt smutsiga. Men det bryr man sig ju inte om :-) Fräscha sängar, toalett, dusch och bra frukost är det som spelar roll för mig. Samt läget förstås.
Det finns veggie haggis också. Syrran köpte med sig en konserverad sådan hem. Hon sa att det smakade lite torrare, men att det inte var en väldig skillnad.
Rekommenderar verkligen högländerna! Helt otroligt vad härligt det var där! Jag hade höga förväntningar och trots det så älskade jag det ännu mer efter besöket! Fast var beredd på väldigt växlande väder. Ena stunden solsken, nästa stund regn :-)