Tågluffa själv!
Hejsan! Jag funderar på att köpa mig ett interrailkort och glida runt lite i Europa till sommaren! Problemet är ju då att jag inte har några likasinnade vänner och inte heller några jag orkar umgås med varje dag i en månad. Hehehehe Är det då någon som tågluffat eller bilat runt själv? Har flyttat till diverse olika länder själv och bott lite överallt men jag är rädd att jag inte kommer hitta några att hänga med om jag reser själv då jag planerar max 3 dagar på varje ställe jag drar till. Hur har du som luffat själv gjort? Söker alltså inte svar från någon som bott längre tid på ett ställe. Heheh Hej hopp!
Jag har inte tågluffat men backpackat i Asien. Tycker inte att det spelar så stor roll hur kort eller länge man stannar, utan mer på om man har koll på vart man ska vara. Vilket hostel man bor på har stor betydelse, vissa är mycket mer sociala än andra. Pub crawls och liknande event är också klockrent för att träffa folk. Här i Asien samlas de flesta backpackers på samma ställen vilket gör det väldigt lätt att träffa folk, det kanske är liknande vid tågluffning? Finns det någon Facebook grupp för tågluffande? I sådana grupper brukar det vara rätt så standard att fråga vart folk är, om någon vill träffas någon kväll eller till och med hitta någon att resa med några dagar. Jag tror i alla fall att om du är någorlunda social och vill träffa folk så är det inga problem att göra det, glöm inte att det är många som kommer att vara i samma situation som dig!