Resor iFokus

Resor

Etikett3-europa-utom-sverige
Läst 1493 ggr
Ida
2006-03-06 21:52
0

Mallorca

Denna spanska medelhavsö som blev en av charter-Sveriges allra första destinationer håller minst sagt formen. Mallorca är populärare än någonsin denna sommar och kan bjuda på allt ifrån klassisk badsemester och sköna naturupplevelser till shopping och het storstadspuls i Palma stad. Långa fina sandstränder, aktiviteter för såväl barnfamiljer som för par eller singlar gör Mallorca till en enda stor semesterbuffét sommartid Glad

Är det någon som har några fina minnen eller bilder därifrån?

johan
2006-03-06 23:08
0

Vad finns det för lite mer äventyrliga aktiviteter?

Mvh // Johan

Ida
2006-03-06 23:33
0

Det finns en hel del vattensporter för alla som är intresserade av det. Nu är jag inte helt med på vad de heter allihop, men det brukar vara en hel del båt-, jetski-, och skärmflygningsaktiviter på stranden, för att vara helt "lost" i den terminologin. Man kan även dyka givetvis och det finns också ett par ställen i den stora bergskedjan "La Tramuntana" där man kan klättra.

Som på de flesta andra ställen med mycket folk brukar man även kunna hoppa bungy-jump och på en av barerna i Palma nova har de en attraktion där man skjuts upp i en stor studsboll, men jag minns inte vad den heter. (Studsbollen alltså Flört)

rumpino
2006-03-08 10:13
0

jag har alltid velat åka dit .. men det blir aldrig av. det verkar otroligt vackert där plus att huvudstaden verkar ha ett bra utbud som europeiska huvudstäder har.  svårt med prioritieringar när man ska ut o resa .. o mallis ligger tyvärr inte överst .. men nån gång ska jag dit o fara runt ön.

var där som 18-åring .. i magalluf .. det räknas knappt =)

Ida
2006-03-08 11:27
0

Nä, Magaluf räknas inte… Flört

Det är otroligt hur man kan komma så "långt ifrån" övriga Mallorca när man befinner sig i festkolonin Magaluf/Palma Nova, med öldrickande, rödbrända svenskar och engelsmän trots att det bara ligger någon mil från Palma.

Men är man 18 är det ju kul.. Glad

__iE
2006-03-11 22:14
0

jag och min familj var på Mallorca, fast dt va för.. hm.. 6 år sedan ^^

och då var dt inte så jätte fint väder, såå, för oss va dt sådär ;D

DEFENDER
2006-05-13 13:54
0

Hur långt är de mellan palma och alcudia

Ida
2006-05-13 21:15
0

#6 Det tar ca en timme med bil, så det kanske är typ 8 mil. Motorväg till Inca och sen en smalare väg resten av vägen upp till Alcudia.

/Ida