Bornholm.
Tänkte se om någon har besökt Bornholm. Dela gärna med er av tips på utflykter. Då jag är gravid så är planen att försöka vara nära Sverige men ändå åka iväg under några dagar på semestern.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Nepp, där har jag inte varit!
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/
#1 Kändes väl inte som någon vidare hjälp. Hoppas du får ett svar ts! Bornholm verkar fint, men har tyvärr aldrig varit där själv. :) Någon kust annars? :) Smögen exempelvis är otroligt fint. Tillägger: Løkken är ett ruskigt fint ställe. Fin strand, god mat, fina boenden!
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Vi var på Bornholm för åtta år sedan. Det var väldigt vackert. Vi var inne i en gammal mölla, besökte en gammal borgruin och en rundkyrka. Fantastiska sanddyner på en del stränder. Borgholm är känt för att vara cykelvänligt, men det är väl knappast aktuellt för dig den här gången.
I Nexö var vi på en fantastisk restaurang som hette Tre Söstre.
Ni åker antagligen färja från Ystad, det är också en väldigt gullig stad som man kan ge några timmar.
Mina svärföräldrar har ett hus på Österlen så vi är nere och hälar på just nu. Så det är väldigt fint här. Uppskattar svaren från de som har tips att ge, annars kan man nog låta bli.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
En kompis har föräldrar som bor där och hon har visat bilder på fantastiska stränder och vandringsleder :)
Jag var där en helg I början av åttiotalet…:-) Minns rundkyrkorna som också var befästningar, något fiskeläge, att det verkade cykelvänligt (separata cykelbanor, alltså inte längs vägarna, och platt), någon häftig brant strand. Allmänt mysigt.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Min man och jag var för många år sedan på ”cykelsemester” utan cykel på Bornholm! Vi hade tänkt cykla och hade anmält oss till en arrangerad resa, men eftersom min man fick fel på knäleden skippade vi överhuvudtaget att ta med cyklarna. Det gick alldeles utmärkt att åka buss mellan de olika hotellen vi skulle bo på, Bornholm har bra bussförbindelser.
Det roliga var att ingen i gruppen märkte att vi reste runt utan cyklar, förmodligen trodde alla att vi var otroligt snabbcyklande eftersom vi alltid satt i matsalen och åt när resten av gruppen kom fram.
För övrigt tyckte vi att Bornholm var mycket trevligt och fint med fiskelägen och alla stockrosor som blommade när vi var där. – Instämmer med föregående inlägg att Bornholm är allmänt mysigt!
På denna sajt finns lite förslag på aktiviteter: http://www.visitdenmark.se/sv/bornholm
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.