The Giants Causeway
En av kollegorna har ar irlandare och bor i Belfast. Han har ocksa massor av foton och for ett par dar sen visade han mej foton fran The Giants Causeway. Jag blev naturligtvis jatteintresserad och bad honom skicka nagra foton. Av nan anledning, sa har inte gjort det, utan han kom in till mej och visade hur jag i stallet kunde fa fram info fran internet. Sa ni far surfa sjalva om ni ar intresserade. Jag lagger in en text fran Wikipedia.
Legend has it that the giant Fionn mac Cumhail (Finn McCool) built the causeway to walk to Scotland to fight his Scottish equivalent Benandonner. One version of the legend tells that Finn McCool fell asleep before he got to Scotland so when Benandonner came looking for him, Finn's wife Oonagh laid a blanket over Finn and pretended he was actually Finn's baby son. In a variation, Finn fled after seeing Benandonner's great bulk, and asked his wife to disguise him as the baby. In both versions, when Benandonner saw the size of the "infant", he assumed the father must be gigantic indeed, and fled home in terror, ripping up the Causeway in case he was followed.
The Scottish side of the causeway on the isle of Staffa has similar basalt formations at the site of Fingal's Cave that are part of the same ancient lava flow.
bosse

Det verkar vara ett stavfel i namnet på den skottska ön… 
Mvh // Staffan
Ska kolla med min skotske polare Chas hur det kan komma sig.
Hans klan ar den enda i Skottland, som kan ha en privat arme' enl. forfattningen.
Har en artikel idag i Time.
Explore the craggy cliffs and sandy beaches of Northern Ireland's beautiful coastline
http://www.time.com/time/europe/tga/article/0,13005,901060508-1187061,00.html