Öland
Ska sticka till Öland ett par dagar i maj. Har varit en hel del på Öland förut så känner till ön rätt så bra. Men nu ska vi bo på hotell vilket jag aldrig gjort förut. Så någon som kan tipsa om bra hotell i, eller i närheten, av Borgholm?
Oskar

Nej har inget tips men har varit på Öland en gång faktist bara i mitt liv, så har jag fått äran att bli bjuden faktist av en medlem hem till dem i sommar:)
-Ska bli roligt.
-Hoppas att du får det bra:)

#1 Tips när du åker till Öland: Ta båten ut till Blå Jungfrun samt ät rökta räkor i Byxelkrok.
Oskar

Tack!
-Absolut, det lät gott och mysigt ju!

Nu är man hemma i Stockholm igen efter tre dagar på Öland. Har varit mycket på Öland i mina dar men aldrig den här tiden på året. Mycket annorluna upplevelse att se Öland utan turister. Vi firade valborg i Borgholm, vilket visade sig vara något helt annat än att fira midsommar där. Nu hade vi stan för oss själva…kl 20 stod vi på stora torget…och vi stod där en stund utan att se en enda människa, och detta trots att det var helg. Konstigt för en sån som jag som är uppväxt i Stockholm.
Och ett riktigt toppenhotell hittade vi:
http://www.hotellborgholm.se/
Rekommenderas varmt! Klart prisvärt.
mvh
Oskar

Jag rekomenderar att bo i Köpingsvik som ligger 5 minuters bilväg norr om Borgholm. Leta upp typ Bed&breakfast-ställe. Det brukar vara billigast, men boka tidigt. Det går åt som smör i solskeen….. Annars leta upp stuga som ligger i och kring Borgholm.
Jag är född och uppväxt i Kalmar/Öland, därför mitt svar.

#5 Kan meddela att även Köpingsvik är dött denna tiden på året. Vi var där och åt pizza på enda restaurangen…och vi var nästan enda gästerna. :)
mvh
Oskar