Cypern
Någon med lite tips ang Cypern i allmänhet….(även småbarnsvänligt) läste att det är ett resmål man kan åka till lite på senhösten med…därav min nyfikenhet

Jag har varit på Cypern, bodde i Agia Napa. Var ett tag sedan men jag kommer ihåg det som en lyckad resa. Agia Napa är en ganska charmig fiskeby. Och man kan göra fina utflykter upp i bergen. Eller om man vill så går det också att göra utflykter till Egypten. Och det bör ju vara ganska varmt ett tag till, nu är det ca 30 grader där.
mvh
Oskar
Jag var på Cypern nu i sommras, var då på Agia Napa. Det var fint, men stranden var inte den bästa där vi bodde. Det var som en vik och där inne samlades fullt med skräp, plastpåsar och annat äckligt, så vi höll oss mest i poolen. Det var inte långt in till "stan" utan gick att gå. Det fanns en annan fin strand inte lång därifrån vi bodde, Nissi Beach.. där var det väldigt mycket folk, men som sagt fint. Kvällarna var underbart vackra! Jag skickar med en bild på en solnedgång tagen uppifrån ett berg! (: Btw är min avatarbild också tagen i Agia Napa.

Man kan väl åka till Cypern ända fram i November…?
Efterlyser fler tips…
Lininaa: Verkligen härlig bild :-)

Cypern är helt perfekt med småbarn. jag vet inte om man får nämna några hotellnamn här :) Men, de största svenska resebolagen har ju anläggningar där…rekomenderar det som börjar på V :) vid Sandy Bay
Otroliga stränder, otrolig mat!
Cypern kan man åka till året runt vi ska dit i november, Agya Napa
Har också funderingar på Cypern. Vill gärna åka någonstans där det är varmt och badtemperaturer, och inte alltför många timmar i flygplanet med tanke på två mindre barn (2+5).