handbagage
ska snart flyga och håller på och köper det sista till packningen. Men visst borde man väl få ha ett oöppnat pringlesrör i handbagaget?
och hur är det med en vanlig kam? Kan det typ anses som vasst föremål? : o Bäst att fråga innan tänkte jag, så att det inte blir något knas där haha ^^
Jag tycker inte att det låter som om något av det skulle vara ett problem.
Nej, kammar och Pringles kan jag inte tänka mig fastnar i säkerhetskontrollen oavsett land.
Något som däremot kan bli problem med (utom vassa föremål och sånt då) är matvaror som korv, ost, frukt och grönsaker beroende på hur stränga införselregler landet har för sådant.
Och allt som anses vara vätskor - även cremer och fasta geléer (se upp med smink och hudvårdsprodukter) - är strängt reglerat på alla flyg numera så vitt jag vet. Det är max 10 cl per förpackning som gäller och inte mer än vad som ryms i en enliters förslutningsbar genomskinlig påse av den sorten som brukar finnas att få på flygplatserna. Fast det visste du nog redan 🙂
Hoppas du får en riktigt härlig resa!
tack jo det där med vätskor visste jag :) och hade inga planer på att ta med annat ´mat´ haha ^^ men tack för svaren.
Ingenting fastnade i säkerhetskontrollen och jag hade en toppenresa :D
Vad roligt att höra! Ha en riktigt skön sommar antingen du stannar i Sverige eller har någon ny utlandsresa på gång.